گزارش هفتگی؛

انعقاد ۳۱ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

انعقاد ۳۱ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۳۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد و ارزش ۴ هزار و ۳۰۱میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۲۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته که اولین هفته جدی کاری سال ۹۶ محسوب می شد آرام سپری شد و بازار سکه نوسان چندانی را ثبت نکرد. با وجود این، هم مسیری قیمت دلار و اونس موجب کاهش نوسان در بازار سکه آتی و نقدی شد.

بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۵هزار و ۵۶۰ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۵۲۱میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید ۴ هزار و ۷۸۴ قرارداد به ارزش ۶۲۴ میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل شهریور سال جاری نیز با ثبت ۴۱۸ قرارداد به ارزش ۵۴ میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل تیر امسال با ۳۵۷ قرارداد به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ۹۶ با ۳۰۳ قرارداد به ارزش ۳۷ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  ۴هزار و ۲۲۹ قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۱ هزار تومان، افزایش ۰/۲۳درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان رشد۰/۱۹ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۲ درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان معامله و رشد ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان معامله شد و افزیش ۰/۲۲ درصدی را به ثبت رساند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا