در معاملات اولین روز هفته ثبت شد؛

رشد متغیرهای مهم بورس به مدد نمادهای خودرویی

رشد متغیرهای مهم بورس به مدد نمادهای خودرویی

امروز سهامداران بیش از 3میلیارد و 560 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 277 میلیارد ریال در 76 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای اولین روز هفته شاخص کل بورس توانست 114 واحد بالا بروند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس 114 واحد بالا رفت و به عدد 77هزار و 804 رسید.

امروز سهامداران بیش از 3میلیارد و 560 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 277 میلیارد ریال در 76 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز همه هفت شاخص بورس رشد کردند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 75 و 277 واحد بالا رفتند.

نمادهای سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. در مقابل نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، بانک ملت و ملی مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در معاملات امروز گروه های خودرو، شیمیایی و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای داروسازی زاگرس، سیمان صوفیان، سیمان غرب، ملی سرب و روی ایران، لاستیکی سهند، کاشی و سرامیک ساوه و نیروکلر بود.

در مقابل نمادهای فرآوری مواد معدنی، معادن بافق، سرمایه گذاری ساختمان ایران، سرمایه گذاری اعتبار ایران، قند قزوین، قند مرودشت و پتروشیمی آبادان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

 امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام سایپا، پتروشیمی سبراز، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام تجارت الکترونیک پارسیان و واحدهای صندوق کیان بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و حق تقدم مخابرات بیشترین عرضه ها و صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز بیمه البرز در نماد معاملات بلوکی با معامله 380 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله یک میلیارد و 198 میلیون ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا