افزایش 54میلیون تنی زنجیره فولاد

افزایش 54میلیون تنی زنجیره فولاد

دنیای معدن -وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سه سال گذشته 5/ 54 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شده است.محمدرضا نعمت‌زاده عصر چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از سه طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان دزفول افزود: حمایت از بخش خصوصی هدف دولت است و آنچه سیاست دولت و مورد تاکید ریاست جمهوری است، حمایت از بخش خصوصی است. وی گفت: در راستای استفاده حداکثری از امکانات در راستای تولید کشور و نیروی انسانی تلاش میکنیم تا آنجا که امکان دارد زنجیره انسانی را تکمیل کنیم، بهطوریکه با تلاش صورت گرفته موفق شدیم در سه سال اخیر 5/ 54 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه کنیم. نعمتزاده خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 5/ 16 میلیون تن به ظرفیت کنسانتره و 13 میلیون تن گندله اضافه شده و در یک ماه اخیر نیز تلاش میشود حداقل پنج میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید گندله در کشور اضافه شود. وی با اشاره به عملکرد خوب تولید کنسانتره و صادرات آن از کشور اضافه کرد: 9 میلیون تن در زمینه آهن اسفنجی و 5/ 7 میلیون تن در شمش، 5/ 8 میلیون تن به نورد اضافه شده و در سایر رشتهها نیز پیشرفتهای زیادی داشتهایم و امیدواریم بتوانیم از سال آینده صادرکننده مواد خام نباشیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته جزو صادرکنندگان نسبتا خوب فولاد در منطقه بودیم که امیدواریم این روند افزایشی تداوم یابد. نعمت زاده اضافه کرد:در سه سال گذشته سالانه حدود 700هزار تن میلگرد وارد کشور شد که پارسال این میزان به 69هزار تن میلگرد اختصاصی صنعتی کاهش یافت و میزان صادرات میلگرد کشور نیز در سال گذشته به حدود 400 هزار تن رسید.

وی گفت: در راستای استفاده حداکثری از امکانات در راستای تولید کشور و نیروی انسانی تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان دارد زنجیره انسانی را تکمیل کنیم، به‌طوری‌که با تلاش صورت گرفته موفق شدیم در سه سال اخیر 5/ 54 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه کنیم.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 5/ 16 میلیون تن به ظرفیت کنسانتره و 13 میلیون تن گندله اضافه شده و در یک ماه اخیر نیز تلاش می‌شود حداقل پنج میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید گندله در کشور اضافه شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب تولید کنسانتره و صادرات آن از کشور اضافه کرد: 9 میلیون تن در زمینه آهن اسفنجی و 5/ 7 میلیون تن در شمش، 5/ 8 میلیون تن به نورد اضافه شده و در سایر رشته‌ها نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم از سال آینده صادرکننده مواد خام نباشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته جزو صادرکنندگان نسبتا خوب فولاد در منطقه بودیم که امیدواریم این روند افزایشی تداوم یابد. نعمت زاده اضافه کرد:در سه سال گذشته سالانه حدود 700هزار تن میلگرد وارد کشور شد که پارسال این میزان به 69هزار تن میلگرد اختصاصی صنعتی کاهش یافت و میزان صادرات میلگرد کشور نیز در سال گذشته به حدود 400 هزار تن رسید.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا