رتبه سوم آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی

رتبه سوم آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی گفت:این استان از نظر تنوع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را داراست.

سرتیپی با بیان اینکه هم اکنون تنها در هشت درصد از استان عملیات اکتشافی معدنی صورت گرفته است افزود: این اکتشافات نیز بیشتر به صورت سطحی بوده و منجر به کشف یک میلیارد و و 300 میلیون تن ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 51 نوع آن در این استان شناسایی شده است اظهار داشت: در این رابطه، 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع آن در مرحله بهره برداری است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از اینکه استان آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را دارد بیان کرد: این استان از نظر تولید برخی از مواد معدنی از جمله طلا، باریت، میکا و انواع سنگ های تزئینی مستعدترین استان در سطح کشور است.

به گفته وی، امید است با رفع موانع توسعه ای بخش معدن، راه اندازی معادن بزرگ مقیاس و ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی متناسب با کمیت و کیفیت ذخایر معدنی استان و رفع محدودیت ها و ممنوعیت های استفاده از املاح دریاچه ارومیه و منتج شدن عملیات اکتشافی انجام شده بر روی مواد معدنی فلزی از جمله مس، آهن، تیتان، پلی متال و طلا و با بهره برداری و استخراج آنها در آینده نزدیک شاهد شکوفائی هر چه بیشتر بخش معدن و به موازات آن توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی و صادرات آنها باشیم.

سرتیپی با اشاره به اینکه یکی از بخش های مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور بخش معدن و صنایع معدنی است تصریح کرد: در این زمینه، نقش معدن در اقتصاد کشورهای جهان منحصر به مشارکت در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی نشده، بلکه سهم معناداری نیز در ایجاد فرصت های شغلی و کاهش فقر در کشورها دارا است.

وی افزود: بی شک معادن می تواند یکی از کلیدهای اصلی برای دستیابی به آینده امیدبخش بوده و مشارکت موثر معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشورها می تواند به تامین اهداف توسعه پایدار کمک کند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا