بزرگترین مجتمع معدنی پتاسیوم آسیا در ترکمنستان به بهره برداری رسید

بزرگترین مجتمع معدنی پتاسیوم آسیا در ترکمنستان به بهره برداری رسید

دنیای معدن - بزرگترین مجتمع معدنی پتاسیوم آسیا در «عشق آباد» به حضور رؤسای جمهور ترکمنستان و بلاروس به بهره برداری رسید.

بزرگترین مجتمع معدنی پتاسیوم آسیا ساعتی پیش در روستای «گارلیک» منطقه «کویتنداغ» استان «لباب» در شرق ترکمنستان با حضور روسای جمهور ترکمنستان و بلاروس راه اندازی شد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در مراسم راه اندازی این مجتمع حضور یافته و به صورت نمادین آغاز تولید این کارخانه را راه اندازی کردند.

همچنین در این مراسم اولین محموله تولیدات این کارخانه از طریق قطار به افغانستان صادر شد.

مجتمع معدنی و فرآوری تولید کود پتاس در روستای گارلیک منطقه کویتنداغ استان لباب در شرق ترکمنستان متشکل از 100 واحد به ارزش یک میلیارد دلار برآورد شده است.

براساس قرارداد بین ترکمنستان و بلاروس، ساخت این کارخانه با مشارکت 2 کشور از ژوئن سال 2009 آغاز شد که ظرفیت تولید سالانه 1.4 میلیون تن کود را خواهد داشت.

گارلیک که بزرگترین ذخایر نمک های پتاسیم طبیعی در ترکمنستان را دارا است مواد خام مورد نیاز این مجتمع را تامین خواهد کرد.

به گفته کارشناسان ذخیره نمک پتاس در معدن مذکور ترکمنستان 2.8 میلیارد برآورد شده است.

ساخت این مجتمع برای استخراج و غنی سازی پتاسیم در داخل ترکمنستان نقطه عطف جدیدی برای توسعه صنعت شیمیایی و همچنین تبدیل این کشور به یک قدرت صنعتی در منطقه است.

مقامات ترکمنستان اعلام کردند که استخراج مواد معدنی از منطقه صنعتی مذکور بزودی در مقیاس بزرگ انجام خواهد گرفت و این مجتمع نه تنها نیازهای بخش کشاورزی ترکمنستان را برای کود پتاس تامین خواهد گرفت بلکه صادرات محصولات مورد تقاضا در بازارهای جهانی را امکان پذیر می کند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا