معادن کردستان می توانند زمینه توسعه کردستان باشند

معادن کردستان می توانند زمینه توسعه کردستان باشند

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کردستان ذخایر معدنی بسیار خوبی وجود دارد که می توانند زمینه توسعه استان را فراهم سازند.

جعفر سرقینی روز شنبه در آیین راه اندازی کارخانه کنستانتره در منطقه حسن آباد یاسوکند بیجار با تشریح وضعیت معادن سنگ آهن افزود: اکثر این معادن از محل کارخانه کنستانتره دور هستند و همین موضوع هزینه های زیادی را بوجود خواهد آورد.
وی درخصوص احداث کارخانه فولاد در مناطق مختلف کشور اضافه کرد: این مجتمع به آب و برق کافی نیاز دارد و لازم است کارخانه های محل احداث این صنایع مورد ارزیابی قرار گیرند.
امام جمعه بیجار نیز گفت: این شهرستان با بیکار مواجه بوده و راه اندازی کارخانه کنستانتره در این بیجار می تواند، به افزایش اشتغال و توسعه منطقه کمک شایان کند.
حجت الاسلام علی مرادی اظهار کرد: دولت در تلاش است موضوع خام فروشی را مدیریت بیشتری کند و از صادرات مواد معدنی خام جلوگیری به عمل آورد.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی دیگر صنایع و توسعه زیرساخت های اشتغالزایی پایدار از جمله حمایت از شرکت های راکد و نیمه فعال شهرک صنعتی اضافه کرد: لازم است در منطقه حسن آباد برای خارج شدن از بن بست اقتصادی و توسعه منطقه نسبت به راه اندازی صنایع صنعتی و معدنی توجه بیشتری صورت گیرد.
فرماندار شهرستان بیجار هم اظهار کرد: دولت یازدهم وقتی مدیریت کشور را تحویل گرفت با مشکلات زیادی مواجه بود.
به گفته بیژن زندیه دولت تدبیر و امید توانست در اوج ناباوری پروژه های زیادی را به سرانجام برساند.
وی اضافه کرد: طبق قانون باید درآمد معادن در محل احداث هزینه شود، ولی از زمان احداث چند معدن در این شهرستان، تاکنون یک ریال هزینه نشده است.
وی به تخریب فزاینده راههای روستایی به علت عبور و مرور خوردورهای سنگین حمل سنگ معدن نیز پرداخت و گفت: باید برای تعمیر، بهینه سازی و نوسازی راههای روستایی تخریب شده و موصلاتی منابع مالی مشخص و مستمری بعنوان هزینه استهلاک در نظر قرار گیرد.
کارخانه دوم کنستانتره سنگ آهن در بخش حسن آباد یاسوکند در120 کیلومتری بیجار واقع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا