کاهش ظرفیت تولید فولاد در چین

کاهش ظرفیت تولید فولاد در چین

طبق اعلام وزیر صنعت چین این کشور در سال 2016 بالغ بر 65 میلیون تن از ظرفیت فولاد خود را کاهش داده است. اما نه در ظرفیت فولاد و نه در روند تولید فولاد این کشور کاهش عملی اتفاق نیفتاد.

 

طبق اعلام وزیر صنعت چین این کشور در سال 2016 بالغ بر 65 میلیون تن از ظرفیت فولاد خود را کاهش داده است. اما نه در ظرفیت فولاد و نه در روند تولید فولاد این کشور کاهش عملی اتفاق نیفتاده است.
طبق گزارش Greenpeace و آژانس اطلاعات Custeel در سال 2016 حدود 70 درصد از برنامه های دولت در راه اندازی خطوط جدید تولیدی محقق شده و 36.5 میلیون تن بر ظرفیت تولید فولاد این کشور اضافه شد.
راه اندازی ظرفيت های متوقف
همچنین با افزایش قیمت های فولاد درچین در سال گذشته 12 میلیون تن ظرفیت متوقف در تولید فولاد دوباره راه اندازی شد. در نتیجه تولید فولاد در چین در سال قبل 1.2 درصد افزایش یافت.
اقدامات چین در کاهش ظرفیت در سال 2016
در فصل زمستان آلودگی هوا در ده شهر بزرگ چین در وضعیت قرمز قرار گرفت . به همین دلیل دولت چین فولاد سازها را مجبور به کاهش تولید در فولاد سازهای فعال خود تا آلودگی هوا را کنترل کند. اقدام قاطع دیگری که چینی ها انجام دادند توقف کوره های القایی فاقد استاندارد بود که سیستم جمع آوری غبار کوره و سیستم کنترل ترکیب شیمیایی نداشتند. تمام این ظرفیت های غیر استاندارد تا 30 ماه June دمونتاژ خواهند شد.
90 تا 120 میلیون تن ظرفیت کوره القایی
ظرفیت سالانه کوره های القایی فرکانس متوسط در چین 90 تا 120 میلیون تن است که سالیانه 30 تا 50 میلیون تن فولاد تولید می کنند. اما همه این ظرفیت ها متوقف نخواهند شد چرا که بیشتر آنها قانونی بوده وتمام تجهیزات مورد نیاز را دارند . از اینرو ظرفیت فاقد استانداردی که باید متوقف شود مشخص نیست.
تاثیر کاهش ظرفیت بر محصولات طویل بيشتر خواهد بود
به گفته یکی از تجار فولاد چین توقف کوره های القایی تأثیر بر تولید محصولات طویل خواهد گذاشت چرا که بیشتر کوره های القایی در چین محصولات طویل تولید می کنند. بنابراین کاهش عرضه محصول به طور قطع بر صادرات تأثیر خواهد داشت. برخی تولید کننده ها حتی صادرات را متوقف کرده و به امید فروش با قیمت بهتر در فصل اوج تقاضای بازار اقدام به فروش محصولات در بازار داخلی چین نمایند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا