قطر در حال حفاری بزرگترین میدان گازی دنیا

قطر در حال حفاری بزرگترین میدان گازی دنیا

قطر پترولیوم قصد توسعه در میدان های شمالی خود را دارد که این امر به منع 12 ساله این شرکت در زمینه پروژه های جدید پایان میدهد و فرصت ارزیابی برای مخازن عظیمی را که قطر با ایران مشترک است به این شرکت میدهد.

 

به نقل از بلومبرگ، قطر پترولیوم قصد توسعه در میدان های شمالی خود را دارد که این امر به منع 12 ساله این شرکت در زمینه پروژه های جدید پایان میدهد و فرصت ارزیابی برای مخازن عظیمی را که قطر با ایران مشترک است به این شرکت میدهد.
سعد شریدا الکعبی ، مدیر ارشد اجرایی قطر پترولیوم گفته است؛ قسمت جنوبی این میدان ظرفیت استخراج 2 میلیون متر مکعب معادل 400.000  بشکه در روز را داراست.
افزایش تولید گاز طبیعی در قطر و همینطور جست و جو برای گاز در خارج از مرزها نشان دهنده اشتیاق قطر پترولیوم برای افزایش استخراج گاز به عنوان یک تولید کننده ارزان است. خاصه در بازاری که در اثر تولیدات جهانی کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا در سراشیبی قرار گرفته است.
الکعبی همچنین گفت: انتظار می رود که تقاضای جهانی برای گاز افزایش یابد، هیچ تحلیلگری وجود ندارد که تعیین کند چه وقت تقاضای گاز افول می کند. در تحلیل نفت برخی می گویند حداکثر تقاضا در سال 2030  خواهد بود، برخی دیگر سال 2042 را مدنظر دارند، اما تقاضای عرضه گاز همیشه رو به افزایش بوده است.
تصمیمات قطر پترولیوم نشان دهنده این است که آنها قصد دارند سهم خود را از مارکت LNG افزایش دهند، این امر یک هشدار جدی برای سایر تولیدکنندگانی است که ظرفیت افزایش تولید را دارند زیرا قطر حجم جدیدی از این محصول را با قیمت کمتری به بازار عرضه می کند.
میدان شمالی، و میدان پارس جنوبی که به آن متصل است بزرگترین ذخیره غیرمرتبط دنیاست که قطر پترولیوم سریع تر از سایر رقبا دست به استخراج از آن زده است که این عمل آنها را تبدیل به بزرگترین صادر کننده گاز مایع در جهان و چهارمین کمپانی بزرگ دنیا در زمینه نفت و گاز کرده است.
ایران نیز در صدد استخراج سهم خود برای مصارف داخلی و همینطور تزریق گاز به میادین نفتی  برای استراج نفت خام است.
با اتمام منع قانونی و تخصیص مقادیر جدید برای صادرات، قطر پترولیوم در پی این است که جایگاه نخست خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز که می رفت در سال 2019 به استرالیا واگذار کند محکم کند.
الکعبی گفت که کمپانی هنوز تصمیم نگرفته است که استخراج خود را به چه شکلی صادر کند.
اگر سوخت منجمد مدنظر باشد این محصول جدید می تواند به 15.3 میلیون تن LNG تبدیل شود که گفتنی ست قطر هم اکنون 77 میلیون تن به صورت سالانه تولید می کند.
الکعبی در پایان ابراز داشت: ما برای دیرزمانی قدرت چیره در زمینه LNG باقی خواهیم ماند و این برنامه جای ما را بیشتر تثبیت خواهد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا