گزارش روز؛

افزایش تقاضا و بازار امیدوار کننده

افزایش تقاضا و بازار امیدوار کننده

در اواخر بازار با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه خودرویی به لیدری نماد خساپا مواجه شدیم که در نهایت بازاری امیدوار کننده برای هفته آینده را تداعی کرد و معاملات مثبت گروه خودرویی را درپی داشت.

 

گروه خودرویی اکثرا شروعی منفی داشتند در این بین صف خرید نماد خاهن که همچنان از حمایت حقوقی توسعه و تامین شریف برخوردار است و معاملات مثبت نمادهای خفناور، خنصیر، ختور، خشرق و خموتور چشم نوازی می کرد. اما در اواخر بازار با افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه خودرویی به لیدری نماد خساپا مواجه شدیم که در نهایت بازاری امیدوار کننده برای هفته آینده را تداعی کرد و معاملات مثبت گروه خودرویی را درپی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل نماد حبندر پس از رشد چشمگیر بیش از 130 درصدی طی کوتاه مدت با عرضه صف خرید مواجه شد و متعادل تر دنبال شد اما با توجه به رشد سریع آن پر ریسک ارزیابی می شود در گروه مذکور نماد حتاید با صف خرید، توریل و حتوکا مثبت و مابقی متعادل به کار خود پایان دادند.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند اما در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نماد وبیمه پس از پولبکی کوتاه، مجدا با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شد و در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. از نکات قابل ذکر قرار داشتن سطوح مقاومتی 280 تا 315 تومان پیش روی آن است. در این گروه نماد سدبیر همچنان با صف خرید به صعود خود ادامه داد و نمادهای وساپا، وملت، اعتلا، گوهران، وگستر و وخارزم مثبت دنبال شدند. معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران به برخی رفتارهای هیجانی اخیر در بازار پایه اشاره کرد و گفت: چنانچه این روند تداوم داشته باشد، محدودیت‌هایی در تابلو "ب" بازار پایه اعمال خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد شرکت‌ها در صورت عدم تطبیق شرایط خود با مفاد دستورالعمل‌ها و مصوبات مربوطه، از تاریخ 31 مرداد ماه 96 به تابلو «پایه ج» منتقل خواهند شد.

درگروه شیمیایی با صف خرید نمادهای شکلر، ساینا، شپلی، شفارس، شپاکسا و شسینا، معاملات مثبت نمادهای خراسان، جم، شگل، شفارا، شیراز، شپارس و شپترو و متعادل و منفی سایر هم گروهی ها مواجه شدیم در آنسو و با ادامه رشد قیمت نفت در بازارهای بین المللی شاهد اقبال گروه های پالایشگاهی و روانکارها و دادوستدهای مثبت آنها بودیم به طوریکه نماد شاوان صف خرید و مابقی رشد قیمتی را تجربه کردند.

رشد قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای جهانی، دادوستدهای پرتقاضا و مثبت گروه های فلزی و معدنی را درپی داشت تا جایی که نمادهای فباهنر، فسرب، فروس و فرآور صف خرید را نیز تجربه کردند. شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 95، مقدار 16 میلیون و 831 هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال 94 (15 میلیون و 319 هزار تن)، 10 درصد رشد نشان می دهد.

گروه ساختمانی اکثرا متعادل و منفی و گروه سیمانی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند این در حالی بود که نمادهای ثامان، سبزوا، سخوز، سخاش، سغرب، ثپردیس، سقاین، سهگمت و سکرد با صف خرید همراه شدند و نماد ثاباد به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا دادوستدهای مثبتی داشتند در این میان نماد فاراک پس از ریزش سنگین قیمتی و با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی با جهش قیمتی در کنار نماد فاذر به صف خرید رسیدند و مابقی هم گروهی ها نیز معاملاتی مثبت را تجربه کردند تا جایی که نمادهای تمحرکه، فلامی، فاما، بکام، بالبر، بشهاب، لابسا، تپمپی، خصدرا و بالاس نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند همچنین شرکت صنایع جوشکاب یزد پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 97 درصدی را از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی منتشر کرد.

در گروه آی تی با ادامه صف خرید نمادهای رکیش و رتاپ، معاملات منفی نماد آپ به دلیل رشد سریع هفته های گذشته و دادوستدهای مثبت سایر هم گروهی ها مواجه شدیم و نماد فن آوا جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد. مدیرعامل رایتل با اعلام تسویه بدهی وزارت ارتباطات از طریق اوراق خزانه ، از عرضه سهام این اپراتور طی سال جاری خبر داد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای شتران و شبندر با رشد حدود 43 واحدی به ارتفاع 77,689 رسید که در این بین نمادهای رمپنا و آپ بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا