روز گذشته در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

بی اعتنایی سکه به دلار

بی اعتنایی سکه به دلار

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۹ هزار و ۱۰۹ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۴۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۳ هزار و ۹۱۳ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود این که روز سه شنبه اونس و دلار در مسیر مخالف هم حرکت کردند، اما سکه با بی اعتنایی به افت دلار با اونس هم مسیر شد و روز مثبتی را رقم زد.

به این ترتیب بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، افزایش ۰/۳۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۸ هزار تومان رشد ۰/۳۲ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۴۸ درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۲ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۶ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۳ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰/۶۸درصدی رو به رو شد.

رشد سکه در بازار نقدی

برخلاف افت قیمت دلار، در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۸ هزار تومان رشد به قیمت یک‌میلیون و ۲۱۱ هزار تومان رسید. به گفته بازیگران بازار، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی تا ساعت ۳ظهر مهم‌ترین عاملی بود که زمینه‌ساز افزایش قیمت سکه شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا