اولین جلسه یک دیدار یک عرضه فرابورس در سال 96 برگزار شد؛

مس سرچشمه از بازار پایه خداحافظی کرد

مس سرچشمه از بازار پایه خداحافظی کرد

رییس هیات مدیره این شرکت با تاکید بر اینکه NAV متغیر مهمی برای تصمیم گیری سهامداران است، تاکید کرد: قیمت سهم در حال حاضر بسیار پایینتر از NAV است و این نشان دهنده قابلیت و پتانسیل رشد قیمت سهم است.

 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه امروز در نشست یک دیدار یک عرضه گفت: شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با سرمایه ایی معادل ۱۶۰ میلیارد تومان وارد بازار دوم فرابورس می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی ارجمندی اضافه کرد: سرمایه شرکت به زودی از 160 به 200 میلیارد تومان افزایش می یابد.

به گفته وی، در حال حاضر سرمایه گذاری مس 14 شرکت فعال در زمینه خدماتی، مهندسی و پروسس محصول مس دارد .

ارجمندی گفت: شرکت ملی مس هم اکنون در دو استان آذربایجان شرقی و کرمان فعالیت دارد و 56 درصد از سهام این شرکت در اختیار صندوق بازنشستگی است .

او افزود: این شرکت در سال 91 در بازار اول فرابورس پذیرفته شد و به زودی وارد بازار دوم می شود.

همچنین منصور سلطانی، رییس هیات مدیره این شرکت درباره میزان تولید شرکت ملی مس گفت: تولید مس کاتد این شرکت در سال جاری به 260 هزارتن افزایش و در سال آینده این رقم به 400 هزارتن می رسد.

وی با اشاره اینکه سال آینده سال درخشان مس خواهد بود، افزود: به برکت برجام، مشکلات سیاسی مرتبط با صادرات مس تا حد زیادی برطرف شده و هم اکنون تقاضای جهانی برای کاتد بسیار بالاست.

سلطانی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده مس را ۷۰۰ دلار در هر تن کاهش دادیم، ادامه داد: طرح های توسعه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در سال ۹۸ به ظرفیت نهایی خود نزدیک خواهد شد.

وی به سهامداران توصیه کرد که به سهام این شرکت نگاه بلند مدت داشته باشند.

همچنین مجید اسکندری معاون مالی سرمایه گذاری مس سرچشمه درباره زمینه های اصلی فعالیت این شرکت گفت: هم اکنون این شرکت در هشت صنعت برق و نیروگاهی، ساختمانی، فلزی و فولادی، خاکبرداری و راهسازی، هلدینگ های سرمایه گذاری مانند آتیه اندیشان، صنعت پیشگام، خدمات مهندسی و معدن مس 4 گنبد کرمان متمرکز است.

این مقام مسول ارزش دفتری 8 صنعت مذکور را 200میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: nav این گروه 900 میلیارد تومان و ارزش دفتری این 8 صنعت 1300 میلیارد تومان است .

به گفته وی به دلیل اینکه این شرکت حدود 30 سال گذشته تاسیس شده است و بسیاری از سرمایه گذاری های آن در همان دوران است فاصله ارزش دفتری و ارزش روز سرمایه گذاری هایش زیاد است.

اسکندری درباره سود پیش بینی شده شرکت گفت: EPS شرکت در سال 96 به صورت تلفیقی 85 و اصلی 110 تومان و برای سال 97 نیز سود تلفیقی 90 و سود نهایی 120 تومان در نظر گرفته شده است.

وی NAV شرکت را در سال 97 معادل 1000 تومان دانست افزود: NAV شرکت در حال حاضر 700 تومان است این در حالی است که قیمت پایانی سهم در آخرین معامله بازار پایه 303 تومان بوده است.

در ادامه این جلسه سلطانی ، رییس هیات مدیره این شرکت با تاکید بر اینکه NAV متغیر مهمی برای تصمیم گیری سهامداران است، تاکید کرد: قیمت سهم در حال حاضر بسیار پایینتر از NAV است و این نشان دهنده قابلیت و پتانسیل رشد قیمت سهم است.

به گفته وی قابلیت رشد قیمت سهم، نقدشوندگی و شفافیت این سهم باعث شد تا از بازار پایه به بازار دوم منتقل شده و امید است به زودی به بازار اول و سپس به بورس وارد شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا