عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

نقش بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) در رونق بازار بورس

نقش بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) در رونق بازار بورس

سید تقی کبیری درباره نقش رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور تسهیل شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) در رونق بازار بورس موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خانه ملت، سید تقی کبیری درباره نقش رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)  گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور تسهیل شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:علاوه بر جذب سرمایه های داخلی باید از ظرفیت سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی استفاده شود البته انجام این مهم نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بطور طبیعی سرمایه گذاران در جایی اقدام به سرمایه گذاری می کنند که امنیت سرمایه گذاری تضمین شود و اقتصاد از ثبات لازم برخوردار باشد.

کبیری افزود: زبان مشترک در گزارش های مالی از لازمه های جذب سرمایه گذار خارجی است البته در این رابطه بانک مرکزی تاکید کرده استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)  رعایت شود که این نکته مثبتی است.

 

رونق بازار بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از رونق بازار سوداگری

وی افزود: رونق بازار بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از رونق بازار سوداگری در بخش های مانند مسکن و ارز است که تجربه بیانگر این است رونق بازار دلالی کاذب، به اقتصاد کشور زیان وارد کرده است.

کبیری افزود: سرمایه گذاران خارجی در صورت رعایت قوانین جمهوری اسلامی می توانند در بورس کشور سرمایه گذاری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:یکی از مزایای بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) این است که زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق بورس را فراهم می کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا