گزارش روز؛

نمادهای کوچک پرتقاضا

نمادهای کوچک پرتقاضا

امروز کمرجان تک نماد صف فروش گروه کانی های غیر فلزی بود و به جز کسرام و کتوکا که منفی بودند، سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه بودند تا جایی که نمادهای کرازی، کپشیر، کگاز و کاذر با صف خرید به کار خود پایان دادند.


در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و فخوز با رشد حدود 30 واحدی به ارتفاع 77,647 رسید که در این بین نمادهای همراه و فملی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان،گروه خودرویی پس از شروعی متعادل، اکثرا با معاملاتی منفی مواجه شدند در این بین برخی قطعه سازها همچنان مثبت دنبال شدند به طوری که نمادهای ختور، خموتور، خاهن، خنصیر و خفنر با صف خرید به کار خود پایان دادند. در گروه حمل و نقل نماد حبندر در کنار نمادهای حپترو، حخزر و حتوکا با صف خرید مواجه شدند و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه بودند که با گذشت زمان، نماد حتاید نیز به جمع صف خریدهای گروه پیوست تا در مجموع کل گروه رشد قیمتی را تجربه کند.

گروه لیزینگی با ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد وایران مواجه شد، این در حالی بود که سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل تر را تجربه کردند.

رییس کل بیمه مرکزی از رشد 22 درصدی صنعت بیمه در سال 95 خبر داد و گفت: با این میزان رشد، ضریب نفوذ بیمه 2.1 درصد شد. همچنین رییس کل بیمه مرکزی گفت: حداقل سرمایه شرکت های بیمه مستقیم ١٥٠ میلیاردتومان و بیمه های اتکایی ٢٠٠ میلیارد تومان تعیین شد و شرکت ها تا پایان سال جاری برای تامین این سرمایه فرصت دارند و این مهلت تمدید نخواهد شد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها همچنان با معاملاتی متعادل مواجه بودند در این میان نمادهای شفارا، شپلی، شکربن، ساینا، شپاکسا، شکلر و شیران صف خرید و نماد شتوکا با صف فروش به کار خود پایان دادند.

گروه های فلزی و معدنی  اکثرا منفی و همراه افت قیمتی به کار خود پایان دادند، نماد فباهنر صف خرید شد و نمادهای فمراد، فخوز، فاهواز، زنگان و فنوال مثبت دنبال شدند همچنین نماد فزرین جهت برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی متعادل با افزایش عرضه ها مواجه شدند و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند اما در این میان صف خرید نمادهای ثامان، سپاها، سشمال، ثشرق و سقاین و دادوستدهای نمادهای مثبت ثاژن، ثمسکن، کرمان و ثاباد نمایان تر بود.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نماد بالاس در کنار نماد خصدرا و بکاب همچنان با صف خرید و رشد قیمتی به صعود خود ادامه دادند و به جز نمادهای بکام، لبوتان، تمحرکه و تایرا که مثبت بودند سایر هم گروهی ها متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

کمرجان تک نماد صف فروش گروه کانی های غیر فلزی بود و به جز کسرام و کتوکا که منفی بودند، سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه بودند تا جایی که نمادهای کرازی، کپشیر، کگاز و کاذر با صف خرید به کار خود پایان دادند. گروه قندی شروعی اکثرا مثبت داشتند و تنها قند لرستان از فشار فروش به مراتب بیشتری برخوردار بود اما با گذشت زمان شاهد منفی شدن سایر هم گروهی ها و تشکیل صف فروش نماد قلرست شدیم و تنها نمادهای قزوین و قمرو با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه کاشی و سرامیک که با ادامه توقف بلند مدت نماد کچینی و صف خرید نمادهای کسعدی، کلوند و کساوه مواجه بودیم، نماد کترام پس از رشد خیره کننده حدود 70 درصدی در کوتاه مدت و درپی شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر سود آوری با عرضه صف خرید و معاملات پرحجم حدود 27 میلیون سهمی مواجه شد اما با توجه به رشد بسیار سریع و قرار داشتن در محدوده اشباع خرید پر ریسک ارزیابی می شود.

رتاپ و رکیش نمادهای صف خرید گروه متعادل و مثبت آی تی بودند که در ادامه بازار و با افزایش تقاضای گروه بنیادی محور آی تی، نمادهای مرقام و مداران نیز به صف خرید گروه پیوستند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا