۱۵۰ درصد در دو مرحله:

اولین مجوز افزایش سرمایه سال جدید برای یک بانک صادر شد

اولین مجوز افزایش سرمایه سال جدید برای یک بانک صادر شد

در حالی سال گذشته ۱۵۴ شرکت بورسی و فرابورسی بیش از ۲۲.۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده اند که سازمان بورس اولین مجوز افزایش سرمایه سال جدید را برای بانک حکمت ایرانیان صادر کرد.

سازمان بورس اولین مجوز افزایش سرمایه سال جدید را برای بانک حکمت ایرانیان با ۱۵۰ درصد در دو مرحله صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از بورس پرس، در حالی سال گذشته ۱۵۴ شرکت بورسی و فرابورسی بیش از ۲۲.۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده اند که سازمان بورس اولین مجوز افزایش سرمایه سال جدید را برای بانک حکمت ایرانیان صادر کرد.

براساس این گزارش، بانک حکمت ایرانیان که از 10 بهمن 90 با کشف قیمت 131 تومانی هر سهم وارد بازار پایه فرابورس حضور داشته و سپس از آذر 93 به بازار دوم فرابورس منتقل شده، می تواند در مرحله اول سرمایه 400 میلیارد تومانی را از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات به 600 میلیارد تومان برساند.

همچنین مجمع فوق العاده "حکمت" می تواند با افزایش سرمایه 600 به هزار میلیارد تومان موافقت و اختیار آنرا برای 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا بعد از دریافت مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی ، اقدام کند.

هدف از این تامین مالی 600 میلیارد تومانی، پیش بینی الزامات بانک مزکری، بهبود نسبت کفایت سرمایه ، رشد و توسعه فعالیت بانک با اعطای تسهیلات بییشتر ، افزایش ظرفیت سودآوری و  ارتباط با بانک های خارجی اعلام شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا