گزارش روز؛

ادامه رشد قیمتی در گروه لیزینگی

ادامه رشد قیمتی در گروه لیزینگی

گروه قندی گروه یکدست سبز پوش بازار امروز بودند اما گروه غذایی متعادل تر دنبال شدند. در این بین ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد بهپاک قابل توجه بوده است.

قطعه سازها با معاملاتی مثبت همچنان نمادهای پیشتاز گروه متعادل خودرویی طی دادوستدهای امروز بودند تا جایی که نمادهای خاهن، خمحور و خفنر با صف خرید به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه متعادل و مثبت حمل و نقل، نماد حبندر همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، معاون وزیر صنعت در خصوص وضعیت قیمت‌گذاری خودرو در سال 96 گفت: با توجه به اینکه هنوز در قانون خودرو جزو کالاهای انحصاری محسوب می‌شود در سال 96 نیز شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو را به عهده خواهد داشت.

صالحی نیا ادامه داد: در فروردین ماه، شورای رقابت مانند هر سال بر اساس شاخص‌هایی همچون تورم، قیمت ارز و قیمت مواد اولیه، قیمت خودرو های پر تیراژ را اعلام خواهد کرد. وی افزود: به طور حتم تا سال 97 تولید هیچ خودرویی متوقف نخواهد شد اما به خودرو سازها اعلام کردیم که تا آن زمان فرصت دارند خودروهای تولیدی خود را از 57 پارامتر استاندارد به 81 پارامتر برسانند و اگر این موارد را رعایت نکنند، خط تولید آنها متوقف خواهد شد.

آسیا تک نماد صف خرید گروه متعادل بیمه ای بود اما در گروه لیزینگی ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد وایران قابل توجه بود این در حالی بود که سایر هم گروهی ها نیز معاملاتی مثبت را تجربه کردند. در گروه سرمایه گذاری که معاملاتی متعادل در جریان بود نمادهای وبیمه، واتی، وصنا و سدبیر با صف خرید دنبال شدند. شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص وظیفه نظارتی سازمان بورس اظهار داشت: سازمان بورس تحت عنوان نظارت، توسعه بازار سرمایه را محدود نخواهد کرد، هدف نظارت، کاهش ریسک های بازار سرمایه است و نه محدودیت آن و رسالت سازمان بورس اصلاح امور در راستای رشد و توسعه بازار سرمایه است.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل بودند اما نمادهای شفارا، شفارس، شکربن، شکلر و شیران از تقاضای بالاتری برخوردار بودند که در نتیجه صف خرید آنها را درپی داشت همچنین نماد شپلی علیرغم فروش 10 میلیون سهمی سهامدار عمده شرکت (خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر) طی روز کاری گذشته و پس از شروع متعادل امروز، مجددا با جهش قیمتی صف خرید شد تا با ادامه صعود سریع خود کام سهامداران را بیش از پیش شیرین کند.

 

صف خرید نمادهای زنگان و فمراد در گروه های منفی فلزی و معدنی چشم نوازی می کرد این در حالی بود که قیمت اکثر فلزات پایه در بازارهای بین المللی روندی متعادل و منفی را تجربه می کنند. همچنین در شروع بازار نماد باما با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد که طبق شنیده ها از تعدیل مثبت حدود 26 درصدی آن حکایت دارد.

گروه سیمانی شروعی متعادل داشتند که در اواخر اکثرا با صف خرید مواجه شدند اما گروه ساختمانی معاملاتی مثبت را تجربه کردند در این بین نمادهای ثپردیس، ثمسکن، ثرود، ثباغ، ثشرق، ثتران و ثامان از اقبال بیشتری برخوردار و با صف خرید مواجه بودند.

در گروه برقی نمادهای بترانس و بکاب صف خرید و مابقی کم حجم و منفی دنبال شدند اما افزایش تقاضا در گروه های ماشین آلات و تجهیزات موجب دادوستدهای مثبت و تشکیل صف خرید نمادهای لبوتان، تکشا و لسرما شد.

در گروه آی تی و در ادامه غیبت نماد اپرداز، نماد آپ با دادوستدهای پرحجم حدود 5 میلیون سهمی صف خرید و قیمت 2000 تومانی را تجربه کرد این در حالی بود که سایر هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند.

و اما گروه قندی گروه یکدست سبز پوش بازار امروز بودند . گروه غذایی متعادل تر دنبال شدند در این بین ادامه رشد قیمتی و صف خرید نماد بهپاک قابل توجه بوده است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شیران و شبریز با رشد حدود 32 واحدی به ارتفاع 77,616 رسید که در این بین نمادهای رمپنا و جم بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا