نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بورس کالا و محصولات پتروشیمی

نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بورس کالا و محصولات پتروشیمی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:بورس کالا در شکل گیری واقعی قیمت‌ها نقش دارد و بهترین راهکار خروج از بازار سیاه از جمله مواد پتروشیمی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن رضایی در حاشیه نمایشگاه بورس و بانک و بیمه در جزیره کیش گفت: بورس کالا می تواند دسترسی تولیدکنندگان واقعی را به بازار فراهم کند و موجب واقعی تر شدن قیمت ها و دسترسی بهتر آنان به منافع حاصل از تولید شود. چرا که یکی از شرایط اصلی توسعه شفافیت اقتصادی بوده و این شفافیت با ارزش گذاری واقعی کالا ها در بورس بهتر از هر جای دیگری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه معاملات محصولات پتروشیمی در بورس در تقویت صنعت پتروشیمی موثر است، گفت: معمولا" معاملات در بازارهای غیر از بورس کالا به بازارهای سیاه منجر می شود. بنابراین بهترین راهکار برای خروج از بازارهای سیاه انجام معاملات در بورس کالا و استفاده از مکانیزم این بورس است.

رضایی با اشاره به اهمیت محصولات پتروشیمی به عنوان کالای استراتژیک و دارا بودن منابع انرژی در کشور گفت: دولت و مجلس برای تقویت تولیدات پتروشیمی و عدم شکل گیری بازار سیاه برای آن باید همراهی کنند تا این کالای استراتژیک در بازار سرمایه حضور پیدا کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا