سه مرحله اساسی برای شکوفایی و اوج گیری مجدد ذوب آهن اصفهان

سه مرحله اساسی برای شکوفایی و اوج گیری مجدد ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن -مهندس صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما در حاشیه نشست با دکتر میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ با اشاره به عدم وجود تقاضای چشمگیر در بازار داخلی جهت محصولات فولادی گفت : با توجه به شرایط اقتصادی داخلی ، عمده محصولات ذوب آهن اصفهان از دی ماه سال جاری تا کنون صادر می شود و این امر حجم صادرات ذوب آهن در سال 95 را به حدود 700 هزار تن رساند .

مدیرعامل ذوب آهن در تشریح شرایط این شرکت در روزهای پایانی سال 95 گفت : جهت برون رفت از تنگناهای مالی و اقتصادی کنونی ، سه برنامه در سه مرحله مد نظر است که مرحله اول آن بر اقدامات گسترده جهت بهبود مدیریت در راستای کاهش قیمت تمام شده متمرکز بود که تا کنون بسیار خوب انجام شده است . هر چند وقوع اتفاقاتی که در کنترل این شرکت نبود همچون افزایش زیاد قیمت زغال سنگ و رکود بازار ، مانع از مثبت شدن بیلان اقتصادی ذوب آهن شد اما باز هم زیان ما به صورت چشمگیری کاهش یافت  .
وی افزود : هم اکنون قیمت تمام شده ذوب آهن کاهش قابل توجهی یافته به گونه ای که در بازارهای جهانی با محصولات چین نیز که از حمایت کامل دولت چین برخوردار است ، از نظر قیمت قابلیت رقابت دارد و به لحاظ کیفیت نیز از شرایط بسیار بهتری برخوردار است .
مهندس صادقی یادآور شد : برنامه دوم در سال 96 با تمرکز بر فعالیت های تکنولوژیکی ، کاهش مصرف ، دست یابی به استانداردهای بین المللی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر که قابلیت بیشتری جهت صادرات دارد ،‌ انجام می شود . برنامه سوم نیز مبتنی بر اصلاح ساختار مالی است .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، صادرات این شرکت در سال 95 را حدود 700 هزار تن اعلام نمود و گفت :‌ از دی ماه تا کنون عمده محصولات ذوب آهن اصفهان به دلیل رکود در بازار داخل ،‌صادر شده است . این صادرات به کشورهای همسایه ، حوزه خلیج فارس ، آسیای شرقی و جنوب شرقی صورت گرفته و اخیراً نیز شاهد صادرات محصولات ذوب آهن به اروپا هستیم که با توجه به برجام و شرایط پس از تحریم صورت می گیرد .
وی در خصوص تاثیر برجام بر فعالیت های ذوب آهن گفت :‌ صادرات به اروپا در دوران تحریم امکان پذیر نبود ضمن اینکه خرید های خارجی به ویژه خرید زغال سنگ با واسطه انجام می شد . ثمرات برجام به خوبی در این واحد صنعتی مشخص است و شرایط کنونی را نمی توان با دوران تحریم مقایسه کرد .
مهندس صادقی تصریح کرد : پیش بینی ها در خصوص اقتصاد کشور حاکی از این است که در نیمه دوم سال آینده با رونق مواجه خواهیم بود .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا