شهردار سابق نیویورک برای پیگیری پرونده ضراب به ترکیه رفت

شهردار سابق نیویورک برای پیگیری پرونده ضراب به ترکیه رفت

مقامات دادستانی منهتن اعلام کردند، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک برای دیدار با رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر کرده و به دنبال انجام دیدارهایی با مقامات دولت آمریکاست تا به تعقیب قضایی رضا ضراب خاتمه دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مقامات دادستانی منهتن اعلام کردند، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک برای دیدار با رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر کرده و به دنبال انجام دیدارهایی با مقامات دولت آمریکاست تا به تعقیب قضایی رضا ضراب، تاجر معروف ایرانی که متهم به تبانی برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است خاتمه دهد.

 
این موضوع در نامه ریچارد برمان، قاضی منطقه ای آمریکا که مسئول رسیدگی به اتهامات ضراب است فاش شده است. ضراب متهم به تبانی با چند فرد دیگر برای انجام مبادلات مالی غیرقانونی از طریق بانک های آمریکایی برای دولت و نهادهای ایرانی است.

 
چند روز پیش، یکی از مقامات بانک دولتی هالک ترکیه نیز در آمریکا در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بود.

 
ضراب که یک شهروند دو تابعیتی ایرانی و ترک است، در سال 2013 در جریان تحقیقات در مورد یک پرونده فساد مرتبط با نزدیکان رجب طیب اردوغان در ترکیه بازداشت شد، اما بعدا از اتهامات خود تبرئه و آزاد شد.

 
در نامه ارسالی توسط مقامات تعقیب امریکایی گفته شده که جولیانی، از چهره های نزدیک به دونالد ترامپ و میشائیل موکاسی، دادستان کل سابق آمریکا که اخیرا به تیم وکلای رضا ضراب اضافه شده اند، مدت کوتاهی پس از 24 فوریه به ترکیه سفر کرده اند تا با اردوغان در مورد راه های پایان دادن به تعقیب قضایی رضا ضراب گفت گو کنند. جولیانی به دفتر دادستان کل جف سشنز در مورد این سفر برنامه ریزی شده اطلاع داده است.

 
جون کیم، سرپرست سابق داستانی آمریکا در منهتن نیویورک گفته، موکاسی و جولیانی که از متحدان نزدیک دونالد ترامپ هستند، همچنین به دنبال دیدار با مقامات دیگری در دولت آمریکا در خصوص این پرونده هستند. بر اساس نامه کیم: «هدف تلاش های جولیانی و موکاسی رسیدن به یک مصالحه در مورد این پرونده است.»
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا