گزارش هفتگی؛

انعقاد ۲۱ هزار قرداد آتی سکه در بورس کالا

انعقاد ۲۱ هزار قرداد آتی سکه در بورس کالا

حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۲۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد و ارزش ۲ هزار و ۹۱۳میلیارد ریال قرار گرفت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته بهای اونس و دلار با افت و خیز متعددی رو به رو بود و موجب شد سکه  در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روند نوسانی قیمت مواجه شود.

بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۵هزار و ۹۷۱ قرارداد را به ارزش ۲هزار و ۱۹۰میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید ۴ هزار و ۴۶۱ قرارداد به ارزش ۵۹۷ میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل شهریور سال جاری نیز با ثبت ۴۲۴ قرارداد به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت امسال با ۳۶۷ قرارداد به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر ۹۶ با ۱۹۹ قرارداد به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  ۳هزار و ۸۵۶ قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، کاهش ۰/۲۳درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۶۴ هزار تومان افت۰/۲۲ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش ۰/۴۵ درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان معامله و افت ۰/۴۹ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۳۶ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۵۵ درصدی را به ثبت رساند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا