رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

فرهنگ سازی اولویت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

فرهنگ سازی اولویت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

به گفته رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ سازی در حوزه بازار سرمایه از جمله مهم ترین محورهایی است که باید به آن پرداخته شود. برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه یکی از راه هایی که در این زمینه کمک شایانی می کند.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی است که صنعت مالی کشور از بازار سرمایه تا بازار پول و بیمه می توانند خود را به مشتریان و ذی نفعان خود معرفی کنند، اظهار داشت: نمایشگاه عرصه ای برای جذب حداکثری سرمایه گذاری است.

سید مالک حسینی، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه زمینه خوبی برای آشنایی علاقمندان به بازار سرمایه و فرهنگ صحیح سرمایه گذاری در بورس را ایجاد می کند.

این مقام مسوول در همین زمینه افزود: در هر کشوری بازارهای مالی نیازمند اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری و سهام داری هستند و بر همین مبنا مهمترین هدف در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه موضوع فرهنگسازی است.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بعد بین المللی نمایشگاه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی، بسترسازی برای تفاهمات در صنعت مالی کشور با حضور سرمایه گذاران خارجی است تا بتواند به سرمایه گذاری در ایران یا به انتقال تکنولوژی کمک کند.

وی افزود: امسال همانند سال گذشته، دعوت از خارجی ها برای نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کاملا هدفمند و با برنامه ریزی انجام شده است. همچنین در این زمینه مکاتبات لازم صورت گرفته و موافقت اولیه حاصل شده به همین دلیل به نظر می رسد امسال نیز جنبه بین المللی در نمایشگاه کیفی باشد.

مشاور وزیر اقتصاد با تأکید بر این نکته که این دسته از حضورها باید مابه ازای تعریف شده داشته باشد، گفت: باید روشن باشد که حضور شرکت کنندگان خارجی چقدر می تواند در انتقال دیدگاه در حوزه خدمات، در حوزه سرمایه گذاری و در حوزه انتقال تکنولوژی کمک کند.

حسینی در پایان گفتگوی خود با "سنا" در خصوص حضور شرکت های بیمه ای و بانکی تصریح کرد: حضور بانک ها و بیمه ها در این نمایشگاه جدی است و انتظار مشارکت و همیاری آنان در رفع مشکلات می رود. همچنین بانکها و بیمه ها در طراحی محتوا و برنامه ریزی برای این نمایشگاه مشارکت جدی خواهند داشت و پیشنهادات محتوایی و شکلی آنها در برگزاری این نمایشگاه لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به فشار زیاد تحریم ها بر دوش بانک ها طی سال های اخیر اظهار داشت: با برچیده شدن تحریم ها از دوش نظام بانکی، انتظار می رود روابط کارگزاری بانکی مجدداً برقرار شود تا این رویکرد بین الملل به طور جدی در نمایشگاه دیده شود و به معنای واقعی کلمه و نه شعاری و صوری در این دوره شاهد برگزاری یک نمایشگاه بین المللی با حضور مخاطبان حرفه ای خارجی باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا