کمیسیون اروپا بر فولاد وارداتی از ایران تعرفه موقتی اعمال نمی‌کند

کمیسیون اروپا بر فولاد وارداتی از ایران تعرفه موقتی اعمال نمی‌کند

گروه صنایع معدنی >فولاد - منابع صنعتی گفتند، کمیسیون اروپا تصمیم گرفته تعرفه های موقتی بر واردات فولاد از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین اعمال نکند، اما همچنان ممکن است کشورهایی را به عنوان ناقض مقررات در زمینه رقابت ناعادلانه معرفی کند.

به گزارش ماین نیوز، منابع صنعتی گفتند، کمیسیون اروپا تصمیم گرفته تعرفه های موقتی بر واردات فولاد از کشورهای ایران، برزیل، روسیه، صربستان و اوکراین اعمال نکند، اما همچنان ممکن است کشورهایی را به عنوان ناقض مقررات در زمینه رقابت ناعادلانه معرفی کند.

کمیسیون اروپا که قوه مجریه اتحادیه اروپا به شمار می آید، روز 7 آوریل را به عنوان ضرب الاجل اعلام نظر در مورد وضع تعرفه های موقتی بر واردات فولاد اعلام کرده بود. این تصمیم پس از آن گرفته شده که برخی شرکت های اروپایی شکایت هایی را در این زمینه مطرح کرده اند که برخی کشورها از جمله ایران با قیمت هایی پایین و غیرعادلانه به اروپا فولاد صادر کرده اند که موجب شده تولید کنندگان اروپایی نتوانند با آنها رقابت نمایند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت، کمیسیون اروپا اعمال تعرفه های موقتی را رد کرده، اما این تنها یک گام است. کمیسیون اروپا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

یوروفر، که نمایندگی صنعت فولاد اروپا را بر عهده دارد گفته که این تعرفه ها برای حمایت از این بخش ضروری است. این در حالی است که صنعت فولاد اروپا پس از افت قیمت فولاد در سال 2015 کم کم در حال ترمیم شدن است.

یوروفر در بیانیه ای اعلام کرد: «اگر کمیسیون با تولید مازاد کشورهایی علاوه بر چین مقابله نکند، بخش فولاد اروپا را در معرض نیروهای مخرب ظرفیت مازاد تولید فولاد جهان قرار خواهد داد.»

این بیانیه می افزاید، هرگونه تصمیمی مبنی بر عدم اعمال تعرفه های موقتی بر فرآورده های فولادی وارداتی از ایران و 4 کشور دیگر به اروپا که در ساخت و ساز و تولید ماشین آلات استفاده دارد، غیرقابل درک خواهد بود.

به گزارش رویترز، یوروفر در گذشته تنها نگران واردات بی رویه فولاد از چین، به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد جهان به اروپا بود، اما اکنون چین شروع به کاهش تولید فولاد خود کرده و میزان افزایش تولید فولاد هند هم در حال کند شدن است. به گفته یوروفر تهدید جدید متوجه صنعت فولاد اروپا از جانب ایران است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا