گفت‌وگو با رئیس کمیسیون معدن اتاق تهران:

پیش‌بینی قیمت فلزات تا دو سال آینده

پیش‌بینی قیمت فلزات تا دو سال آینده

گروه معادن - به گفته بعضی از کارشناسان بازار فلزات پایه تا دو سال آینده شاهد افزایش قیمت فلزات پایه نخواهیم بود زیرا عواملی که در کاهش نرخ فلزات تاثیرگذار است همچنان نیز ادامه دارد.

به گزارش ماین نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت فلزات پایه از ابتدای سال 94 در بازار ایران و بازارهای جهانی با کاهش قیمت نیز مواجه شدند. به عقیده کارشناسان در حوزه فلزات، این روند نزولی قیمت‌ها به عوامل زیادی نیز بستگی دارد. به گفته کارشناسان علت کاهش قیمت این فلزات در بازار ایران به عواملی چون، کاهش قیمت‌ جهانی فلزات، کاهش رشد اقتصاد چین و نرخ ارز در داخل کشور است و به دلیل اینکه فلزات پایه در بازار ایران از بازار جهانی تبعیت می‌کند این فلزات در بازار داخلی با کاهش قیمت مواجه شده‌ است.

در همین زمینه حسن حسین‌قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در مورد آینده فلزات پایه گفت: در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد و به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین در حال حاضر نباید شاهد افزایش قیمت فلزات پایه باشیم و در بهترین شرایط می‌توان گفت که قیمت فلزات تا پایان سال تغییری نخواهد کرد چرا که قیمت فلزات پایه در حال حاضر در کف قیمت به سر می‌برد.

او بیان کرد: در بازار داخلی هم ما کاهش قیمت فلزات پایه خواهیم بود چرا که بازار داخلی از بازارهای جهانی نیز تبعیت می‌کند.

حسین‌قلی تصریح کرد: تا دو سال آینده ما شاهد افزایش قیمت فلزات پایه نخواهیم بود و به گفته کارشناسان از آغاز سال 2017 به بعد قیمت فلزات پایه روند صعودی به خود می‌گیرد و با افزایش قیمت رو به رو می‌شوند.

او افزود: قیمت فلزات پنج درصدی افزایش پیدا می‌کند اما این درصد تغییر قیمت خیلی طبیعی است ولی تا دو سال آینده شاهد افزایش چشمگیر فلزات نخواهیم بود و فلزات تا چند دو سال آینده در کف قیمت خود نیز خواهند ماند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا