احتمال لغو پروژه تولید ۱۲ میلیون تن فولاد در سال

احتمال لغو پروژه تولید ۱۲ میلیون تن فولاد در سال

گروه صنایع معدنی >فولاد - تولیدکننده فولاد کره جنوبی به نام «پوسکو» از ایالت شرقی اودیشای هند درخواست کرده است تا زمینی که برای پروژه تولید فولاد تخصیص داده است را پس بگیرد. دو مقام ارشد دولت با تأیید این خبر اعلام کردند که پروژه مزبور یک پروژه تولید فولاد به ارزش 12 میلیارد دلار بوده است و دلیل پوسکو برای پس دادن این زمین عدم توانایی برای آغاز کار در آن بوده است.

به گزارش ماین نیوز، این مسئله می تواند به معنای کنار گذاشتن کامل این پیشنهاد کارخانه تولید فولاد، توسط چهارمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان باشد. قرار بوده است که این کارخانه 12 میلیون تن در سال تولید داشته باشد. با اینحال پوسکو در روز یکشنبه اعلام کرد که اقدام این شرکت برای بازگرداندن زمین مزبور به معنای لغو این پروژه نیست. این پروژه مدت زیادی است که به تأخیر افتاده است.

پوسکو درباره قصد خود از پس دادن زمین گفت "نیاز فوری به استفاده از آن وجود ندارد". سخنگوی پوسکو در سئول در بیانیه ای اعلام کرد "این مسئله ارتباطی با این که آیا پروژه را لغو خواهیم کرد یا خیر ندارد."

پوسکو در نامه ای به شرکت توسعه زیرساخت صنعتی «ادیشا» (آی دی سی او) که یک آژانس دولتی مسئول ترتیب دهی دسترسی شرکت ها به زمین می باشد، پیشنهاد واگذاری این زمین را داده است. دولت ایالتی حدود 2700 جریب زمین به پوسکو اجاره داده است.

روز شنبه «سوسانتا کومار» مدیر ارشد مدیریت زمین در «آی دی سی او» به رویترز گفت "پوسکو از ما خواسته است تا زمین را پس بگیریم چرا که نمی توانسته است با توجه به شرایط اجاره نامه از زمین استفاده لازم را ببرد."

«دبی پراساد میشرا» وزیر صنعت دولت گفت زمین اختصاص داده شده برای این پروژه به بانک زمین آی دی سی او خواهد رفت.

این پروژه به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند در سال 2005 به حساب میاید اما با تأخیرات متعددی به علت پیچ و خم قانونی و اعتراضات کشاورزان محلی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، طی یکی از قوانین استخراج معدن که توسط دولت فدرال در سال 2015 تصویب شد، برای این شرکت گرفتن مجوز معدن را اجباری کرده است. دولت اودیشا در اصل قول داده بود تا به این شرکت برای کسب رایگان مجوز کمک کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا