صادرات زغال سنگ اندونزی به آسیا مختل شد

صادرات زغال سنگ اندونزی به آسیا مختل شد

گروه معادن >زغال‌سنگ - تحقیقات اندونزی در مورد اختلاس های بندری و فساد گسترده در برخی از قطب های اصلی صادرات زغال سنگ، انتقال این محصول حیاتی به نقاط مختلف آسیا را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش ماین نیوز، اندونزی بزرگ ترین صادر کننده زغال سنگ حرارتی به جهان است که همچنان ماده اصلی تولید انرژی جهانی محسوب می شود.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه تارنمای روزنامه جاکارتا گلوب، اختلال در تولید زغال سنگ و انتقال آن می تواند بهای این نوع سوخت را در عرصه جهانی تحت تاثیر قرار داده و بازار فروش الکتریسیته را با مشکلاتی مواجه کند.

در این تحقیقات که از اواخر هفته گذشته آغاز شده، عملیات بندری در بخش وسیعی از 'ساماریندا' در 'کالیمانتان شرقی' متوقف و عملیات بارگیری کشتی ها از منابع منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس برخی گزارش ها، حدود 30 کشتی بزرگ در سواحل 'ساماریندا' منتظر بارگیری هستند و برخی دیگر نیز از ماه فوریه امسال تاکنون نتوانسته اند بارگیری خود را انجام دهند.

پلیس اندونزی اعلام کرده است برخی از مقامات بندری مسئول تخلیه و بارگیری کشتی ها، ماهیانه حدود 225 هزار دلار از شرکت های معدنی درخواست کرده اند که این هزینه ها از سال گذشته بر روی هزینه انتقال بار افزوده شده اند.

بر اساس تخمین های انجام شده توسط پلیس اندونزی ، ارزش این قبیل اختلاس های مالی میلیون ها دلار گزارش شده است.

برخی گزارش ها نشان می دهد در حمله اخیر پلیس به برخی از بنادر اندونزی حدود 500 هزار دلار وجه نقد کشف و ضبط شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا