سرقینی خبر داد:

تلاش دولت برای توسعه معدن و محصولات معدنی در ۹۶

تلاش دولت برای توسعه معدن و محصولات معدنی در ۹۶

گروه معادن - معاون معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:دولت خود را موظف و مسوول می داند تا ضمن توجه به نگرانی های مقام معظم رهبری درباره بخش معدن با تمام توان در جهت اقدامات اساسی برای توسعه معادن کشور در سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال گام بردارد.

به گزارش ماین نیوز، جعفر سرقینی با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب در مشهد وظیفه مسوولان بخش معدن را دو چندان کرد افزود:وظیفه مسوولان معدنی و معدنکاران در سال جدید این است که با مسوولیت بیشتری کارها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ارتباط غیر قابل انکار بخش معدن با صنعت ساختمان تصریح کرد:بر اساس آمار بانک مرکزی بخش ساختمان در سال 95شاهد رشد منفی 18 درصدی بوده و با توجه به اینکه بیش از 70 درصد محصولات معدنی از نظر وزنی در صنعت ساختمان کاربرد دارد این رشد بر معادن نیز اثرگذار بوده اما با این وجود تلاش های زیادی برای توسعه بخش معدن و سودآوری این بخش صورت گرفته است.

سرقینی ادامه داد:در بخش معادن فلزی در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده که از جمله آن می توان به تکمیل زنجیره های ارزش افزوده در معادن فلزی و کانی های صنعتی اشاره کرد.

وی تاکید کرد:با تلاش های صورت گرفته در نه ماهه اول سال گذشته رشد بخش معدن به منفی 0.2 درصد رسیده که البته این آمار توسط بانک مرکزی بر اساس فعالیت 14معدن اصلی کشور تهیه شده و تمام 6هزار معدن فعال کشور در این آمار در نظر گرفته نشده و باید اصلاح شود.

به گفته معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت چه این آمار اصلاح شود و چه نشود تلاش ها برای توسعه بخش معدن در سال جاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سرقینی اظهار کرد:در 11ماهه سال95 بیش از یک میلیارد دلار مواد معدنی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 63درصد افزایش وزنی و 50درصد افزایش ارزشی داشته که این افزایش ناشی از سرمایه گذاری های هدفمند در تکمیل زنجیره های تولید ارزش افزوده بوده است.

این مقام مسوول یاداور شد:در 11ماه سال گذشته 5میلیارد دلار محصولات معدنی صادر شده که این آمار نیز 18درصد افزایش از نظر ارزش را نشان می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش ها برای توسعه معادن و افزایش ارزش افزوده این بخش اظهار امیدواری کرد با رشد صنعت ساختمان در کشور تولید معادن نیز ارتقا یابد.

سرقینی افزود: بدون توجه به رشد صنعت ساختمان نیز تلاش برای افزایش کیفیت و کمیت معادن و محصولات معدنی در دستور کار دولت برای سال 96 قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا