رشد 15 درصدی شاخص چینی از ابتدای سال میلادی

رشد 15 درصدی شاخص چینی از ابتدای سال میلادی

شاخص ام اس آی چین شروع سال میلادی را با بهترین روند صعودی آغاز کرده است و توانست در میان شاخص های جهانی بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کند.

 

 

شاخص ام اس آی چین در سال جاری توانست رشد 15 درصدی را به دست بیاورد و قویترین روند آغازین سال را نسبت به سال 2006 به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شاخص ام اس آی چین شروع سال میلادی را با بهترین روند صعودی آغاز کرده است و توانست در میان شاخص های جهانی بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کند.

بر اساس این گزارش، از زمان بحران مالی جهان، این نخستین بار است که یک شاخص جهانی با چنین عملکرد مثبتی مواجه شده است . همچنین سرمایه گذاران چینی با بیشترین میزان سود در 6 سال گذشته رو به رو شده اند در حالی که نرخ یوآن نیز با ثباتی نسبی همراه شده است و نگرانی ها از ریسک های معاملاتی در جهان نیز رو به کاهش است .

به دلیل بازگشت آرامش به بازار این کشور، علیرغم نوسان در سهام شرکت های هنگ کنگی موجود در بازار چین، سرمایه گذاران خارجی نسبت به بازار چین رویکرد جدیدی را در پیش گرفته اند. بر این اساس، استقبال سرمایه گذاران از صندوق های با درآمد ثابت در این کشور نیز رو به افزایش است.

شروود ژانگ ، مدیر موسسه متیوس در سانفرانسیسکو در این خصوص اظهار داشت: نوسان عنصر جدانشدنی در بازار چین است . قوانین پولشویی بسیار سختگیرانه در این بازار موجب می شود از روند صعود بی اساس قیمت سهام جلوگیری شود و این قضیه بازار چین را دچار یک قانونمندی سودمند کرده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا