پورابراهیمی با اشاره به سرفصل های بودجه امسال عنوان کرد:

کاهش سهم نفت؛ توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان

کاهش سهم نفت؛ توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: در این بخش تحت نظارت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و مجلس نیز در این زمینه به صندوق توسعه ملی کمک کرده تا به اقتصاد دانش بنیان و شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، تسهیلات ارائه شود.


محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات خوب مشترک مجلس و دولت که همسو با اقتصاد مقاومتی بود، کاهش سهم نفت در بودجه سال جدید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است که وابستگی کشور  به نفت کاهش یابد.

وی ادامه داد: طی سال های مختلف میزان سهم نفت در بودجه عمومی کشور به یک چالش تبدیل شده بود که در زمان بررسی لایحه بودجه، با تعامل بین مجلس و دولت به کمترین مقدار خودش در میان بودجه های قبل و بعد از انقلاب رسیده است.

پور ابراهیمی افزود: بحث کاهش سهم نفت در بودجه عمومی کشور به عنوان یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی مطرح است که سال گذشته در زمان بررسی لایحه بودجه به این مهم توجه کردیم و با هماهنگی دولت توافق کردیم در سال 95، سهم نفت بودجه عمومی کشور به 25 درصد کاهش پیدا کند که این مهم یکی از موارد موفق اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه تحت نظارت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و مجلس نیز در این زمینه به صندوق توسعه ملی کمک کرده تا به اقتصاد دانش بنیان و شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، تسهیلات ارائه شود و امیدوار هستیم در آینده شاهد تاثیر گذاری بیشتر شرکت های دانش بنیان در اقتصاد باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا