گزارش روز؛

گروه های لیزینگی، شیمیایی و قندی بر مدار صعود

گروه های لیزینگی، شیمیایی و قندی بر مدار صعود

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند در این میان پتروشیمی ها و نمادهایی نظیر شتوکا، شپلی، شلعاب، وپترو، پترول، شفارس، شپترو، شیران، و شفارا با صف خرید مواجه شدند.

 

در گروه خودرویی شاهد شروعی متعادل در نمادهای بزرگ و دادوستدهای مثبت در نمادهای کوچک بودیم، این در حالی است که قطعه سازها همچنان پرتقاضا تر دنبال شدند تا جایی که نمادهای ختوقا، خوساز، خفنر، خلنت، خریخت و خکار با صف خرید مواجه بودند در ادامه بازار نمادهای خمحور و خاور نیز به صف خرید گروه پیوستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، حبندر و حپترو نمادهای صف خرید گروه متعادل و منفی حمل و نقل بودند.

در گروه بانکی که همچنان اکثر نمادها کم فروغ بودند، نماد قوامین پس از رشد کوتاه مدتی حدود 30 درصدی و شروعی مثبت طی معاملات امروز، با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی به کار خود پایان داد. گروه لیزینگی اکثرا متعادل و مثبت بودند اما نماد وایران همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بود تا جایی که در اواخر بازار با افزایش تقاضا و در نهایت صف خرید نماد مذکور و رشد قیمتی نمادهای ولغدر، ولیز و ولملت مواجه شدیم. در گروه سرمایه گذاری نمادهای وملت، وگستر و سدبیر با صف خرید و مابقی متعادل و مثبت دنبال شدند اما در اواخر بازار نماد وبیمه که با معاملاتی منفی مواجه بود با جهش قیمتی صف خرید شد همچنین نماد واتی با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند در این میان پتروشیمی ها و نمادهایی نظیر شتوکا، شپلی، شلعاب، وپترو، پترول، شفارس، شپترو، شیران، و شفارا با صف خرید مواجه شدند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی بودند دادوستدهای مثبت و صف خرید نمادهای فنوال، فپنتا، فباهنر و فلوله چشم نوازی می کرد همچنین نماد فزرین پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود و توضیحات تکمیلی مربوطه با رشد حدود 2 دردصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. گزارشات موسسات مالی دنیا در خصوص روی منتشر شده و ارایه کننده تحلیل‌های متفاوت بازار این فلز است. موسسه BMI پیش بینی قیمت روی در سال ۲۰۱۷ را ۳۰۰دلار افزایش و به ۲۷۰۰دلار رساند به اعتقاد این موسسه، بازار روی در حال کمبود عرضه ناشی از کمبود بار معدنی (کنسانتره) بوده که در آینده تشدید شده و قیمت را بالاتر خواهد برد.موسسه Capital Economics این تحلیلگر انگلیسی بر خلاف BMI عقیده دارد که با وجود کمبود عرضه روی نسبت به تقاضا در سال ۲۰۱۷ وضعیت خیلی هم بحرانی نیست اشاره این موسسه به گزارش گروه مطالعات سرب و روی ILZS است که میگوید عرضه کنسانتره در سال قبل ۰.۳درصد رشد کرده و پیشبینی رشد تولید معادن نیز در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲درصد است (بدون احتساب گلینکور) ... که البته کمتر از پیش بینی رشد ۱.۵درصد چین است.

درگروه های ساختمانی و سیمانی که شاهد معاملاتی متعادل و مثبت بودیم نمادهای سشمال، ثباغ، سبزوا و ثالوند از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با صف خرید مواجه شدند همچنین نماد سرود پس از برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه 80 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران با رشد حدود 7 درصدی و در ادامه صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه تجهیزاتی نماد خصدرا پس از رشد چشمگیر حدود 200 درصدی سال 95، با معاملاتی منفی مواجه شد و در نهایت صف فروش شد. درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای بکاب، بسیوچ، بالبر، تمحرکه، وتوشه، لسرما، لابسا، فلامی و تکشا صف خرید و مابقی نمادها ( به جز نمادهای خصدرا، فاراک، رمپنا و فاذر که منفی بودند) متعادل به کار خود پایان دادند. در خبرها آمده بود، نصب دو هزار و 199 مگاوات نیروگاه جدید در سال گذشته، مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را به 76 هزار و 302 مگاوات رساند.

در گروه غذایی نمادهای غپینو، غالبر، غشان، غشهد، غسالم، غپاک و بهپاک صف خرید و مابقی هم گروهی ها متعادل و مثبت دنبال شدند. در آنسو در گروه قندی نیز با صف خرید و رشد قیمتی اکثر نمادهای این گروه مواجه شدیم. در گروه کاشی سرامیک نماد کترام پس از رشد چشمگیر حدود 50 درصدی همچنان با صف خرید پر حجم مواجه بود این در حالی بود که نماد کچینی همچنان متوقف و سایر هم گروهی ها نیز با معاملاتی مثبت سپری شدند. در گروه کانی های غیر فلزی که اکثرا متعادل و منفی بودند، نماد کرازی با صف خرید مواجه بود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای پترول و اخابر با رشد حدود 25 واحدی به ارتفاع 77,548 رسید که در این بین نمادهای فملی و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا