در برنامه تیتر امشب؛

وضعیت بورس در سال 95 بررسی شد

وضعیت بورس در سال 95 بررسی شد

خدارحمی گفت: با توجه به نام گذاری سال 96، اهتمام جدی به تولید و اشتغال سرلوحه سرمایه گذاران خواهد بود و اگر عزم جدی سرمایه گذاران را داشته باشیم حتما در بازار سرمایه شاهد رونق بیشتری خواهیم بود.


روح الله حسینی مقدم معاون سازمان بورس تهران و بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه در برنامه "تیتر امشب" ضمن گفتگو وضعیت بازار سرمایه در سال 95 را بررسی کردند.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این گفتگو بهروز خدارحمی عنوان کرد:  در مناطق مختلف کشور فضای سرمایه گذاری در بورس محدود است و اگر عمومیت پیدا کند بسیاری از سرمایه هایی که سود کم دارند به جای ورود به بازارهای کاذب به بازار سرمایه روی می آورند.

این کارشناس بورس درباره نوسانات بورس در سال 95 گفت: برای اینکه عموم جامعه رشد بورس را لمس کنند زمان لازم است، در سال 95 نوساناتی داشتیم، در کشور آنچه را که در بازار می دیدیم این بود که افراد به دلیل عطش نقدینگی عرضه کننده بودند که موجب منفی شدن بورس در بازار می شدند و این کار هفته ها ادامه داشت.

خدارحمی با بیان اینکه بازارهای رقیب رفاقت غیرمنصفانه ای را در پیش گرفته اند، گفت: تردیدها در سال 95 از ابتدا تا انتها وجود داشت. بازار سرمایه به عنوان تالار شیشه ای به اندازه کافی شفافیت را تجربه کرد ولی مشوق ها کافی نبودند.

وی گفت: در نیمه دوم سال 95 به دلیل درهم تنیدگی بازار مشکل داشتیم. امروز زمان آن فرا رسیده است که اعضا و مجموعه بازار سرمایه و پول باهم تصمیم بگیرند و تعامل داشته باشند.

خدارحمی گفت: با توجه به نام گذاری سال 96، اهتمام جدی به تولید و اشتغال سرلوحه سرمایه گذاران خواهد بود و اگر عزم جدی سرمایه گذاران را داشته باشیم حتما در بازار سرمایه شاهد رونق بیشتری خواهیم بود.

در ادامه روح الله حسینی مقدم معاون بورس اوراق بهادار تهران دیگر میهمان برنامه گفت: در حال حاضر 326 شرکت در بازار بورس اوراق بهادار تهران فعالند.

حسینی مقدم با اشاره به پذیرفته شدن 38 صنعت در بورس اوراق بهادار تهران افزود: هر کدام از آنها رفتار متفاوتی در بورس داشتند.

حسینی مقدم با اشاره به تعاملات اقتصادی سال 95 افزود: تعاملات اقتصادی سال گذشته در حوزه خارجی تاثیرات مثبتی بر تعاملات اقتصادی گذاشت و سرمایه گذاران خارجی بیش از 350 هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کردند.

معاون بورس اوراق بهادار تهران گفت: در دو سال اخیر 770 کد معاملاتی برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خارجی در بورس تهران صادر شد و در برخی از شرکت ها رشد سود آوری به شکل محسوس بوده است.

حسینی مقدم عامل سود آوری در سال 95 را ارتباطات بین المللی عنوان کرد و افزود: ادعا داریم اقتصاد غیر رسمی گستردگی زیادی دارد و علاوه بر آن بازار سرمایه در شفافیت رشد خوبی نسبت به گذشته داشته است.

وی با اشاره به علت نزولی شدن سود برخی شرکت ها در سه سال گذشته گفت: تحریم های ظالمانه و مشکلات تامین مالی شرکت ها که صرف پرداخت هزینه به بهره برداری می رسند از جمله علل کاهش سود دهی برخی شرکت ها در مدت سه سال گدشته بود.

معاون بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به موانع سرمایه گذاری در بورس گفت: ارزهای اولیه، عدم جذب نقدینگی،نرخ بهره مشخص بدون ریسک مانع از سرمایه گذاری در بورس می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا