مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در گفتگویی مطرح کرد؛

فاینکس 2017، گامی مهم در فرهنگ سازی در حوزه بازار سرمایه

فاینکس 2017، گامی مهم در فرهنگ سازی در حوزه بازار سرمایه

دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت های فعال داخلی و خارجی، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را معرفی کنند.

 

به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک سامان برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در فروردین ماه سال جاری فرصت ارزنده ای برای آشنایی عموم مردم جامعه و به ویژه علاقمندان و فعالان حوزه اقتصادی با بازار سرمایه است.

حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در هفته پایانی فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: فاینکس 2017 گام مهمی در جهت فرهنگ سازی در بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه ما بازاری است که آن طوری که باید و شاید به مردم شناسانده نشده است. در حال حاضر درصد افرادی که با بازار سرمایه آشنا و همچنین با فرهنگ سرمایه گذاری در این بازار آشنا هستند، خیلی کم است به طوریکه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد زمینه خوبی برای آشنایی با بازار سرمایه و فرهنگ سرمایه گذاری در بورس فراهم می سازد، خاطرنشان کرد: در خصوص بازار سرمایه نیاز به فرهنگ سازی صحیح احساس می شود. یکی از راه هایی که در این زمینه کمک می کند و در سالهای گذشته استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه است.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به پیامدهای این نمایشگاه تصریح کرد: افزون بر افزایش میزان آگاهی اقتصادی بازدیدکنندگان از نمایشگاه، پوشش خبری یکی دیگر از پیامدهای مثبت این رخداد است.

وی با بیان اینکه فاینکس 2016 تا مدت زمانی در صدر اخبار بوده است، گفت: تجربه سال گذشته نشان داده است که این رخداد سمبلیک، بازار سهام را یک هفته به سرخط خبرهای رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری تبدیل می کند. این موضوع افزون بر آشنایی جامعه آماری بیشتر با بازار و حتی افرادی که در تهران نیستند، سبب می شود تا شرکت ها و گارگزاری های فعال بتوانند از دریچه بیرونی به عملکرد خود بنگرند و اقدامات و اصلاحات لازم را جهت بهبود عملکرد یا غنی سازی شرکت خود انجام دهند.

مهرآور در انتهای گفتگوی خود با "سنا" عنوان کرد: دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت های فعال داخلی و خارجی، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را معرفی کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا