در مجمع عمومی عادی سالانه از سوی مدیرعامل تشریح شد؛

برنامه‌های آتی گروه سرمایه گذاری مسکن

برنامه‌های آتی گروه سرمایه گذاری مسکن

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن رفع حکم توقیف شهرداری و فعال کردن پروژه جماران، تعیین تکلیف مشکلات با شریک در پروژه تجاری میلاد همدان، احیای زمین اندیشه، جذب شریک سرمایه‌گذار و مذاکرات با سازمان منطقه آزاد در خصوص پروژه ستاره کیش را از جمله اقداماتی دانست که در طی ماه‌های اخیر و به منظور توسعه فعالیت‌ها انجام شده است.

 

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای سال مالی منتهی به 90 آذر ماه 1395، سود نقدی 60 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، این مجمع با مشارکت بیش از 89 درصد سهامداران شرکت در تاریخ 24 اسفندماه امسال در سالن آمفی‌تئاتر مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی تشکیل شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع شامل احمد فرشچیان به نمایندگی از شرکت عمرانی مسکن گستر به عنوان رئیس؛ حمید رحمتیان به نمایندگی از گروه مالی بانک مسکن به عنوان ناظر، سیدرضا موسوی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان ناظر و محمد مهدی نادری نورعینی به عنوان منشی جلسه بودند.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، محمدرضا امینی، مدیر عامل شرکت، گزارش فعالیت یک ساله هیات مدیره را برای حاضران قرائت کرد. امینی ضمن اشاره به رکود حاکم در بازار مسکن و ساختمان کشور، از مدیران و کارکنان شرکت که باعث شدند در تمام سال‌های رکود همواره شرکت سودده باشد، تقدیر کرد.

کاهش هزینه‌های مالی گروه با استفاده از ابزارهای مختلف

امینی یکی از اولویت‌های اصلی گروه را کاهش هزینه‌های مالی دانست و گفت: تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری و مسکن نارون و کاهش نرخ میانگین موزون تسهیلات شرکت‌های تابعه از طریق تعاملات مثبت با بانک مسکن، از جمله اقداماتی است که به منظور کاهش هزینه‌های مالی و تسریع در انجام فعالیت‌های اجرایی انجام شده است.

وی همچنین به اخذ مصوبه حد اعتباری 1000 میلیارد ریالی سرمایه در گردش و دریافت بیش از 1400 میلیارد ریال تسهیلات توسط شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: «شرکت هلدینگ در راستای ایفای نقش مادری خود، پس از این نیز برای تامین مالی بهتر و ارزان‌تر، به شرکت‌های تابعه خود یاری خواهد رساند».

حل معضلات برخی از پروژه‌ها

امینی یکی از اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر را رفع معضلات برخی از پروژه‌ها عنوان کرد. وی تعدیل در قرارداد و افزایش درآمد شرکت در پروژه خدامی و نیز خروج از پروژه حقانی را از جمله اقدامات مهمی دانست که در عملکرد نهایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران نمود خواهد داشت. وی با اشاره به مشکلات پروژه حقانی، از دریافت هزینه‌های انجام شده توسط شرکت در این پروژه و خروج از آن به عنوان یک اقدام مثبت یاد نمود.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین رفع حکم توقیف شهرداری و فعال کردن پروژه جماران، تعیین تکلیف مشکلات با شریک در پروژه تجاری میلاد همدان، احیای زمین اندیشه، جذب شریک سرمایه‌گذار و مذاکرات با سازمان منطقه آزاد در خصوص پروژه ستاره کیش، تامین مالی و تعدیل در قرارداد پروژه چهارباغ بالا، توافق با شریک و بازپس گیری هزینه‌های انجام شده و خروج از پروژه اداری حقانی، بازبینی طراحی و امکان‌سنجی مجدد پروژه بازار مبل اردبیل و تامین مالی پروژه مسکونی آبشار تهران را از جمله اقداماتی دانست که در طی ماه‌های اخیر و به منظور توسعه فعالیت‌ها انجام شده است.

انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی

محمدرضا امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز شرکت به بهبود ذخیره زمین خود، از مذاکرات و تفاهم‌نامه گروه با وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین در شهرهای جدید گلبهار مشهد، بهارستان اصفهان و طیس در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. وی افزود: تلاش داریم با تبدیل این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد، منجر به بهبود قابل توجهی در ذخیره زمین گروه شویم.

تشریح برنامه‌های آتی گروه توسط مدیر عامل

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن از تعریف پروژه‌های جدید برای اصلاح سبد پروژه‌ها و نیز تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و نیمه کاره به عنوان دو اولویت مهم گروه نام برد و گفت: در ماه‌های اخیر، چندین پروژه در کمیته سرمایه‌گذاری گروه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و با بررسی ابعاد مختلف تامین مالی، بازاریابی و فروش و تکنولوژی ساخت، تلاش داریم مانع از بروز مشکلات در احداث پروژه‌های آتی شرکت شویم. وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با تعاونی مسکن قوه قضائیه و نیز بنیاد تعاون ارتش اشاره کرد و از این اقدامات به عنوان راهکارهایی برای افزایش پروژه‌های سودده در شرکت یاد کرد.

امینی جذب منابع مالی برای پیشبرد حداقل 2 پروژه از محل سرمایه‌گذاری خارجی، چابک‌سازی ساختار شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های اداری و عمومی به منظور کاهش هزینه‌ها، ورود به موسسات پس‌انداز و تسهیلات در سه استان کشور با همکاری بانک مسکن، تامین مالی 4 پروژه از طریق ابزارهای بازار سرمایه، حضور در 3 پروژه بافت فرسوده جهت استفاده از حداکثر امتیازات و معافیت‌های ممکن، جذب سپرده‌گذاران صندوق مسکن یکم به عنوان مشتریان پروژه، طراحی مدل‌های نوین بازاریابی و فروش، مدیریت سبد پروژه‌ها با ایجاد دفاتر مدیریت پروژه در شرکت مادر و شرکت‌های تابعه و تقویت حوزه تحقیق و توسعه را برنامه‌های آتی گروه برای حفظ و رشد روند سوددهی اشاره نمود.

تصویب سود نقدی 60 ریالی

در ادامه بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال 95 به تصویب حاضران در مجمع رسید.

تصمیم گیری در خصوص سود نقدی سال مالی 95 دستور بعدی جلسه مجمع بود که براساس نظر حاضران در مجمع، مقرر شد سود نقدی 60 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت تقسیم شود که جمع کل سود تقسیم شده نیز معادل 330 میلیارد ریال تعیین شد.

مصوبات دیگر این مجمع شامل انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 95 و هم چنین انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت به مدت یک سال بود. مجمع همچنین انجام معاملات ماده 129 قانون تجارت را به هیات مدیره تنفیذ نمود. همچنین مبلغ 850 میلیون ریال پاداش هیات مدیره برای سال مالی 1395 به تصویب مجمع رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا