با برگزاری مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده :

دو عضو هیات مدیریت شرکت خاص و مهم بازارسرمایه تغییر کردند

دو عضو هیات مدیریت شرکت خاص و مهم بازارسرمایه تغییر کردند

دو عضو هیات مدیریت شرکت خاص و مهم بازار سرمایه یعنی سپرده گذاری مرکزی با برگزاری مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده تغییر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، چند روز بعد از عرضه 5 درصد از سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی که چهارشنبه گذشته بعد از 4.5 سال توسط بانک ملی انجام شد ، مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت خاص و مهم بازار سرمایه دیروز با حضور 97 درصد سهامداران برگزار و طی آن دو عضو حقوقی جدید هیات مدیره مشخص شدند.

براساس این گزارش، در نتیجه شمارش آرا، بورس کالا و بانک ملی ایران جانشین فرابورس و بانک ملت در هیات مدیره این شرکت شدند. دو بانک ملت و سپه هم به عنوان اعضاء علی البدل انتخاب شدند.

به این ترتیب 5 عضو حقوقی هیات مدیره سپرده گذاری مرکزی (که به دلیل مسئولیت ثبت همه اسناد و اوراق بهادار قابل معامله، یکی از مهمترین و خاص ترین شرکت ها و از ارکان اصلی بازار سرمایه ایران بشمار می رود) شامل سازمان بورس، مدیریت فناوری بورس تهران، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، بانک ملی و بورس کالا هستند.

در این میان یکی از نقدهای اساسی کارشناسان به ترکیب سهامداری شرکت سپرده گذاری مرکزی برطرف نشده است. چون هنوز 25 میلیون سهم آن به عنوان سهام ممتاز در اختیار سازمان بورس است که طبق آن از امکان تعیین سه عضو از پنچ توسط سازمان وجود دارد. در حالی که در بازا سهام ایران هیچ شرکتی دارای سهام ممتاز نیست.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا