در آستانه بهار؛

سکه از خواب زمستانی بیدار شد

سکه از خواب زمستانی بیدار شد

روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی ۲۷ هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید که این رقم بیشترین میزان افزایش از تاریخ ۸ دی ماه ۹۵ بوده و فلز گرانبهای داخلی را به بالاترین قیمت از اواسط سال ۹۲ رسانده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در سومین روز هفته، سکه یکی از پرنوسان‌ترین روزهای زمستانی را پشت سرگذاشت. روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی ۲۷ هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. این بیشترین میزان افزایش از تاریخ ۸ دی ماه ۹۵ بود و فلز گرانبهای داخلی را به بالاترین قیمت از اواسط سال ۹۲ رساند. با این حال، افزایش قیمت سکه در روز دوشنبه ازسوی متغیرهای اونس و دلار حمایت نشد و بیشتر تقاضا بازار نقدی را کنترل می کرد. کارشنان معتقدند در این شرایط رشد ۳ درصدی بهای سکه در بازار نقدی پیش بینی از روند مثبت اونس در بازارهای جهانی و رشد تقاضا طی روزهای پایانی سال است.

رشد حجم معاملات آتی سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۴ هزار و ۱۴۷ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۸۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۷ هزار و ۷۲۸ قرارداد رسیده بود.

به این ترتیب روز گذشته هر شش سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند مثبت قیمت همراه شد، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان، افزایش ۱/۲۹ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان رشد ۰/۴۸ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۵۶ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۵۴ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۵۴درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه رشد ۰/۶۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۶۶ تومان به ثبت رسید و با افزایش قیمت ۰/۵۱ درصدی رو به رو شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا