دوری فولاد چین از بازار صادرات موقتی است

دوری فولاد چین از بازار صادرات موقتی است

دنیای معدن -امسال همه توجه های جهانی بر میزان عرضه فولاد چین است چرا که برنامه کاهش ظرفیت تولید دولت چین تاثیرگذاری مستقیمی خواهد داشت. شاید این راهکار دولت باعث کاهش صادرات شود به ویژه در بازار مقاطع ولی در کل صادرات فولاد این کشور در سطوح بالا باقی خواهد ماند. چین سال 2016 حدود 65 میلیون تن از ظرفیت تولید خود را کاهش داد که البته تاثیر مستقیمی بر میزان تولید فولاد و خطوط تولید در حال فعالیت آن نداشت. حتی ظرفیت تولید آن رشد 36.5 میلیون تنی نیز داشت. با راه اندازی خطوط تولید جدید میزان تولید فولاد چین رشد 1.2 درصدی را ثبت کرد. در چنین وضعیتی شرایط زیست محیطی و آلاینده ها در زمستان 2016 و سال نو میلادی شدیدتر شده و در استان های اصلی تولید کننده فولاد آلودگی هوا وخیم شد. در دسامبر میزان آلودگی هوا به بالاترین سطح از پاییز رسید و ده شهر در استان هبی به وضعیت هشدار قرمز رسید. دولت نیز با کاهش موقت تولید فولاد به دنبال راه حل گشت. در هر حال مطمئنا کاهش تولید بر صادرات اثر می گذارد. به ویژه که امسال صادر کننده ها به بازار داخلی بیشتر توجه دارند چون قیمت های مناسب تری دارد. برخی صادرات را متوقف کرده اند تا با رونق ساخت و ساز در بهار در بازار داخلی عرضه داشته باشند. با این حال به نظر کارشناسان کاهش ظرفیت تولید برای مدت طولانی کارخانه های چینی را از بازار صادرات دور نگه نمی دارد. منبع: metal expertایفنا

چین سال 2016 حدود 65 میلیون تن از ظرفیت تولید خود را کاهش داد که البته تاثیر مستقیمی بر میزان تولید فولاد و خطوط تولید در حال فعالیت آن نداشت. حتی ظرفیت تولید آن رشد 36.5 میلیون تنی نیز داشت. با راه اندازی خطوط تولید جدید میزان تولید فولاد چین رشد 1.2 درصدی را ثبت کرد.

در چنین وضعیتی شرایط زیست محیطی و آلاینده ها در زمستان 2016 و سال نو میلادی شدیدتر شده  و در استان های اصلی تولید کننده فولاد آلودگی هوا وخیم شد. در دسامبر میزان آلودگی هوا به بالاترین سطح از پاییز رسید و ده شهر در استان هبی به وضعیت هشدار قرمز رسید. دولت نیز با کاهش موقت تولید فولاد به دنبال راه حل گشت.

در هر حال مطمئنا کاهش تولید بر صادرات اثر می گذارد. به ویژه که امسال صادر کننده ها به بازار داخلی بیشتر توجه دارند چون قیمت های مناسب تری دارد. برخی صادرات را متوقف کرده اند تا با رونق ساخت و ساز در بهار در بازار داخلی عرضه داشته باشند. با این حال به نظر کارشناسان کاهش ظرفیت تولید برای مدت طولانی کارخانه های چینی را از بازار صادرات دور نگه نمی دارد.

منبع: metal expertایفنا

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا