نمایشگاه مطبوعات؛

نعمت زاده: صنعت نساجی دوباره رونق می گیرد

نعمت زاده: صنعت نساجی دوباره رونق می گیرد

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به ظلمی که در چند سال گذشته بر صنعت نساجی کشور رفت، درصدد هستیم این صنعت را دوباره در کشور رونق دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نعمت زاده عصر دوشنبه در بازدیداز نمایشگاه مطبوعات در تالار گفت وگوی نمایشگاه در یک نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
وی گفت: برای توسعه صنعت نساجی در کشور، کارگروه هایی در زمینه تولید پارچه، پوشاک، پتو، مواد اولیه و ماشین آلات تشکیل شده است.
وی توضیح داد: همچنین برای توسعه صنعت نساجی در کشور برنامه 10ساله ای تدوین شده است که براساس آن، از تولیدکنندگان خواستیم میزان تولید خود را اعلام کنند.
نعمت زاده گفت: فعالیت دو کارخانه ماشین سازی نساجی در تبریز و بافندگی در یزد در چند سال گذشته متوقف شده است.
وی با بیان اینکه درصددیم که بتوانیم بخشی از ماشین های تولیدی را در داخل کشور احیا کنیم، افزود: بعد از غذا، نساجی دومین کالای ضروری برای مردم محسوب می شود.
وی ادامه داد: اگر به موضوع نساجی بی توجه باشیم، بلای چند سال اخیر بر سر این صنعت ادامه می یابد و همچنان صنعت نساجی کشور بی رونق می ماند.
نعمت زاده در بخشی دیگر از این پرسش و پاسخ، در خصوص صدور جواز نانوایی ها نیز گفت: مجوزها برای صنف های مختلف در هر استان صادر می شود؛ در واقع هر جا نیاز به ایجاد یک واحد صنفی است، اتحادیه باید مجوز لازم را صادر کند.
نعمت زاده یادآورشد: به اتحادیه های اصناف تذکر خواهیم داد که در مورد دادن مجوز، با متقاضیان راه اندازی یک واحد صنفی همکاری لازم را به عمل آورند.
وی درخصوص کارت اعتبار خرید کالا نیز گفت: از شرکت هایی که می توانند به مردم کالا بفروشند، خواسته ایم اعلام آمادگی کنند.
وی اظهار داشت: در سایت وزارت صنعت اعلام شده شرکت هایی که می خواهند کالای خود را در با تسهیلات اعلام شده به مردم بفروشند به شرط آنکه کالای آنها استاندارد لازم را داشته و معتبر باشد فرم مربوطه را تکمیل کنند تا اسامی آنها را اعلام کنیم.
نعمت زاده در خصوص خودروهایی که با نام کشور دیگر در ایران تولید می شوند نیز گفت: برخی از تولیدات داخلی با برند فرانسه در ایران تولید می شوند.
وی ادامه داد: در دوران تحریم، شرکت های خودروساز غربی ارتباط خود را با ایران قطع کردند اما تولید داخلی ادامه یافت. همچنین برخی از قطعات از چین وارد می شد اما اصل خودرو و یا موتورسیکلت تولید ایران است.
وی با بیان اینکه برخی از خودروهای کشور دارای استاندارد ملی هستند، افزود: برنامه راهبردی خودرو در کشور تهیه شده است و بعد از اجرای برجام، دست ما در این زمینه بازتر می شود.
نعمت زاده با اشاره به اینکه تحریم نخریدن خودرو تاثیری در این بخش نداشت، گفت: در ساعات اولیه فروش خودرو، در مدت چهار ساعت، پنج هزار خودرو فروش رفت.
وی تاکید کرد: برای توسعه صنعتی باید مراحل گوناگونی را طی کنیم و این طور نیست که در مدت کوتاهی بتوانیم به رتبه بالای صنعتی برسیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا