مشکلات مالی بیشتر ذوب‌آهن در مقایسه با سایر فولادسازان

مشکلات مالی بیشتر ذوب‌آهن در مقایسه با سایر فولادسازان

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن به سبب استفاده از روش کوره بلند در مقایسه با احیا مستقیم با هزینه بالاتر و مشکلات مالی بیشتری روبرو است.

به گزارش ماین نیوز، اردشیر سعدمحمدی در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان بیان داشت: امسال با توجه به کاهش بیش از 50 درصدی قیمت محصولات فولادی نسبت به سال 90، شرکت های فولادی با مشکلات مالی مواجه هستند اما ذوب آهن به دلیل اینکه تنها فولادساز کشور به روش کوره بلند است با مشکلات بیشتری مواجه بوده چرا که برخلاف سایر کشورهای دنیا هزینه تمام شده این روش نسبت به احیاء مستقیم در ایران بیشتر است.

وی افزود: این امر ناشی از اختصاص یارانه انرژی به شرکت های فولادی با روش احیاء مستقیم است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با تمام این مشکلات ، تلاشگران ذوب آهن موفق شده اند هشت طرح مهم را به مرحله بهره برداری نزدیک کنند که در دهه فجر افتتاح می شود.

وی افزود: تولید ریل ملی و تیر آهن بال پهن از جمله مهمترین این طرح هاست که تولید ریل ملی در توسعه زیرساخت های صنعتی کشور نقش دارد و تیرآهن بال پهن نیز موجب استحکام ساختمان به ویژه در برابر زلزله می شود.

سعدمحمدی گفت: پدافند غیرعامل بسترساز توسعه پایدار و پشتوانه اقتدار ملی کشور است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل دارای توان بسیاری است که ناشی از شایستگی و تخصص نیروی انسانی این شرکت بوده که در کشور بی نظیر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: ذوب آهن اصفهان در راستای پدافند غیرعامل، به خوبی مصون سازی شده است.

محمد صفدریان افزود: شرکت های بزرگ و مجموعه های صنعتی عظیم همچون ذوب آهن اصفهان نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارند که نظام اسلامی روی آنها و کارکنان توانمندشان حساب ویژه باز کرده است.

وی بیان داشت: اصفهان به عنوان یک استان صنعتی و فرهنگی در کشور مطرح است و ذوب آهن بخشی مهمی از این هویت را تشکیل می دهد، چرا که مادر صنعت فولاد کشور است، این شرکت در دهه های گذشته و در بحران های مختلف همچون جنگ تحمیلی، نقش عمده ای در حفظ منافع ملی ایفا کرده است.

صفدریان افزود: ذوب آهن علاوه بر انجام وظایف اصلی خود در حوزه تولید، در خصوص مشکلات کشور از جمله بحران آب و مسائل زیست محیطی نیز فعالیت های شایسته ای انجام می دهد که همگی در راستای پدافند غیرعامل بوده و نشانگر نگرش صحیح این مجموعه به منافع ملی است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا