دیروز در بورس کالا؛

۷ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

۷ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

در دومین روز هفته، دلار نوسان چندانی را ثبت نکرد؛ ولی این در شرایطی است که سکه به یکباره با تحرکات مثبتی رو به رو شد، که کارشناسان عامل اصلی آن را پیش بینی از روند مثبت اونس در بازارهای جهانی و رشد تقاضا طی روزهای پایانی سال در بازار نقدی عنوان کردند.


معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۷ هزار و ۷۲۸ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۲۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، در دومین روز هفته، دلار نوسان چندانی را ثبت نکرد؛ ولی این در شرایطی است که سکه به یکباره با تحرکات مثبتی رو به رو شد، که کارشناسان عامل اصلی آن را پیش بینی از روند مثبت اونس در بازارهای جهانی و رشد تقاضا طی روزهای پایانی سال در بازار نقدی عنوان کردند. بنابراین سکه در بازار آتی نیز با تبعیت از بازار نقدی روند مثبتی را در این روز به ثبت رساند.

به این ترتیب روز گذشته هر شش سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند مثبت قیمت همراه شد، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان، افزایش ۰.۳۲ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رشد ۰.۴۵ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۴۷ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰.۲۶ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۲۸۲ هزار تومان معامله و با افزایش ۰.۳۱ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۱۹ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز شنبه رشد ۱.۲۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۵۹ تومان به ثبت رسید و با افزایش قیمت ۰.۲۹ درصدی رو به رو شد.

 

سکه در بازار نقدی مقاومت کرد

دیروز سکه در بازار نقدی نیز به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که رشد ۱۲ هزار تومانی را نسبت به معاملات روز شنبه تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های ۶۹۹ هزار تومان و ۳۸۲ تومان به فروش رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا