فولاد هرمزگان سود هر سهم خود را 82 ريال اعلام کرد

فولاد هرمزگان سود هر سهم خود را 82 ريال اعلام کرد

فولاد هرمزگان جنوب در سال 1395، 83 ریال زیان به‌ازای هر سهم را پیش‌بینی کرد، اما برای سال مالی 96، به لطف افزایش قیمت محصولات و همچنین پیش‌بینی افزایش تولید، خواهد توانست بیش از 1200 میلیارد ريال سود خالص به‌دست آورد.

 

فولاد هرمزگان جنوب در سال 1395، 83 ریال زیان به‌ازای هر سهم را پیش‌بینی کرد، اما برای سال مالی 96، به لطف افزایش قیمت محصولات و همچنین پیش‌بینی افزایش تولید، خواهد توانست بیش از 1200 میلیارد ريال سود خالص به‌دست آورد.
فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز» در فرابورس، در گروه فلزات اساسی و زیرگروه توليد آهن و فولاد پايه شناخته می‌شود. واحد احیای مستقیم این شرکت با ظرفیت 1650 تن آهن اسفنجی در سال 1387 راه‌اندازی شد. در سال 1389 نیز واحد فولادسازی و اولین ذوب کوره قوس الکتریکی آن راه‌اندازی و در سال 1390 نیز اولین تختال فولاد هرمزگان تولید شد. در حال حاضر ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان جنوب برای تولید تختال حدود 1.5 میلیون تن است. سهامداران عمده این شرکت و سهم هر یک از آنان در نمودار 1 مشاهده می‌شود.
عمده محصولات تولیدی این شرکت شامل تختال، آهن اسفنجی، آهک و گازهای صنعتی است. فولاد تولیدی در هرمز عمدتاً فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به‌صورت نورد گرم و سرد هستند. سیاست شرکت نیز صادرات حداقل 25 درصدی محصولات به بازارهای بین‌المللی است، به‌گونه‌ای که در نامه سوم آذرماه 1395 خود به بورس اعلام داشت: «با توجه به قراردادهای منعقد شده برای فروش صادراتی، برنامه فروش صادراتی به‌میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجودی کالای پایان دوره را کاهش خواهد داد که این امر نقدینگی بیشتر شرکت را در پی خواهد داشت». طبق آخرین گزارش عملکرد ماهانه، شرکت موفق شده تا 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری، حدود یک میلیون و 188 هزار تن اسلب را به فروش برساند که درآمد 13 هزار و 600 میلیارد ریالی را برای شرکت به‎همراه داشت. اما با توجه به پیش‌بینی فروش حدود 15 هزار و 600 میلیارد ريالی برای سال 95، به نظر نمی‌رسد که شرکت بتواند فروش پیش‌بینی شده را در 1 ماه باقی‌مانده از سال پوشش دهد.
فولاد هرمزگان پیش‌بینی کرده که برای سال 96، حدود 82 ريال سود به‌ازای هر سهم محقق کند که نسبت به سال جاری 163 ريال افزایش خواهد یافت. قیمت میانگین درنظر گرفته شده برای فروش محصولات شرکت، 360 دلار در نظر گرفته شده که نسبت به متوسط فروش محصولات در سال 95، حدود 54 دلار افزایش یافته است. همچنین شرکت پیش‌بینی کرده که 75 درصد از محصولات خود را به بازار‌های جهانی صادر کند. ظرفیت اسمی شرکت فولاد هرمزگان، هزار و 500 تن اسلب است که پیش‌بینی شده این شرکت در سال آتی با بیش از 90 درصد ظرفیت خود به تولید ادامه دهد.
مواد اولیه مورد نیاز شرکت عمدتاً شامل سنگ آهن و آهن اسنفجی است که حدود 60 درصد گندله از شرکت سنگ آهن گل‌گهر و 31 درصد آن از فروشنده خارجی تامین می‌شود. همچنین بهای تمام شده گندله مصرفی 21 درصد شمش فولاد خوزستان محاسبه شده است که هزینه حمل و نقل نیز به آن افزوده می‌شود. در انتها بهای تمام شده محصولات با 10 درصد افزایش نسبت به سال 95، بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. بدین ترتیب با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات، حاشیه سود شرکت افزایش یافته است و شرکت قادر خواهد بود حدود 1200 میلیارد ريال سود برای سال 96 محقق کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا