ارزش‌گذاری دقیق دستاوردهای استارت آپ‌ها در بازار سرمایه

ارزش‌گذاری دقیق دستاوردهای استارت آپ‌ها در بازار سرمایه

طی سالیان گذشته شرکت های کوچک و متوسط در بورس و اوراق بهادار کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند؛ اما وضعیت آنها در فرابورس متفاوت بوده، به طوری که در جهت توانمندسازی شرکت های کوچک و متوسط اهم از شرکت های دانش بنیان اقدامات قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت. همچنین باید اعلام کرد که در سال جاری شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک و متوسط، معاملات خود را آغاز کردند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفتن نام استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی دارایی‌های فکری بورس را باعث ارزش‌گذاری دقیق دستاوردهای این شرکت‌ها دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از ایبنا، شاپور محمدی گفت: طی سالیان گذشته شرکت های کوچک و متوسط در بورس و اوراق بهادار کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند؛ اما وضعیت آنها در فرابورس متفاوت بوده، به طوری که در جهت توانمندسازی شرکت های کوچک و متوسط اهم از شرکت های دانش بنیان اقدامات قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت. همچنین باید اعلام کرد که در سال جاری شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک و متوسط، معاملات خود را آغاز کردند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت:‌ شرکت های کوچک و متوسط معاملات خود در بازار سرمایه را آغاز کردند که این مهم موجب کسب سود برای سرمایه‌گذران و توسعه این قبیل شرکت‌ها خواهد شد.

وی درباره مزیت این شرکت‌ها تصریح کرد: شرکت‌های کوچک و متوسط از مزیت ها و قابلیت های بالایی برخوردار هستند و از جمله مزیت های این شرکت ها می توان به کسب سودآوری بالا برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

بنا به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار شرکت های کوچک و متوسط برای اشخاصی که در حوزه دانش و فناوری فعالیت می کنند یک فرصت قابل توجه برای تأمین مالی محسوب می شود.

محمدی تصریح کرد: با باز شدن تابلو بازار شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس شرکت هایی که به طور استارت آپ و هایتک فعالیت می کنند، می توانند از مزایای این بازار به نحو مطلوب بهرمند شوند. همچنین ما معتقد هستیم که با قرار گرفتن صندوق‌های جسورانه تامین مالی شرکت های دانش بنیان و شرکت های با تکنولوژی و فناوری بالا امکانپذیر شود.

وی گفت: همگان باید توجه داشته باشند که این پروژه بالغ بر ۲ سال مورد پیگیری مداوم قرار گرفته و پیش‌تر نیز ایده آن در بورس مورد توجه قرار داشت؛ با این همه تمامی نقاط مثبت و منفی آن به دقت بررسی شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه به طور مشخص در حال حاضر این معاملات در فرابورس ایران انجام می شود، افزود: پیش‌تر شرکت های کوچک و متوسط برای تامین منابع مالی خود با مشکلاتی مواجه بودند؛ به طوری‌که بانک ها به دلیل نبود اعتبار لازم در حساب و شناخته نبودن این شرکت ها به آنان وام اعطا نمی کردند اما با قرار گرفتن نام آنان در تابلوی فرابورس علاوه بر دریافت وام هم شناخته شده محسوب می شوند و هم برندسازی و تمامی فعالیت هایشان شامل صادرات راحت‌تر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی درباره ارزش‌گذاری دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ نیز گفت: به طور حتم با قرار گرفتن نام این شرکت ها در تابلو دارایی های فکری، دستاوردها و اختراعات این شرکت ها به بهترین نحو ممکن ارزش‌گذاری خواهد شد که این مهم خود به توسعه این شرکت‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا