صنعت فولاد هم اکنون صنعت پاک تلقی می شود

صنعت فولاد هم اکنون صنعت پاک تلقی می شود

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: وقتی صنعت فولاد وارد کشور شد از نظر محیط زیست یک صنعت زیان آور تلقی می شد؛ خوشبختانه در سال های اخیر با سرمایه گذاری های خوبی که صورت گرفته این صنعت به عنوان یک صنعت پاک تلقی می شود.

در نشست خبری مسئولان بخش های مختلف فولاد خراسان، سیدحسین احمدی سلیمانی، مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان، با بیان این مطلب اظهار کرد: آب در فولاد خراسان در بخش های مختلف به جز بخشی که بخار می شود، یا ساکن و یا در فضای سبز مصرف می شود؛ در بخش گازهای خروجی نیز ما فراتر از استانداردهای زیست محیطی هستیم و این فراتر بودن، با فاصله قابل توجهی است.


وی با اشاره به اهمیت مباحث زیست محیطی و جایگاه آن در فولاد خراسان، عنوان کرد: از مقام ریاست جمهوری نیز لوح واحد نمونه صنعتی به لحاظ نگاه محیط زیست و کاهش آلایندگی و... دریافت کردیم و همچنین درباره فضای سبز نیز بیش از دو برابر الزامات قانونی فضای سبز ایجاد نموده ایم.

بهروز اسماعیلی، معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت مجتمع فولاد خراسان نیز با بیان این که فولاد خراسان در مسیر تعالی سازمان و خدمت به جامعه است، عنوان کرد: همکاران ما پروژه ای را در ناحیه فولادسازی در معاونت بهره برداری اجرا کردند که به لحاظ افرایش راندمان و کاهش مصرف انرژی پروژه برتر کشور شد و در سال جاری از معاونت وزارت صنعت و معدن مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: فولاد خراسان به لحاظ تکنولوژی و استانداردهای مدیریتی که در آن پیاده شده بود، مورد توجه قرار گرفته و ما در فولاد خراسان، میزبان نیروهای جدید استخدامی یک کارخانه فولادسازی دیگر به مدت 6 ماه بودیم.

اسماعیلی عنوان کرد: تندیس صادرکننده نمونه ملی و استانی را از استاندار دریافت کردیم و در 11 ماهه (از فروردین تا پایان بهمن ماه) سال جاری فولاد خراسان، با صدور 63 هزار تن محصولات به پنج کشور افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان و کویت، بیشترین رشد صادرات را در صنایع فولاد کشور کسب کرد.

معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: در دی ماه میزبان کارگروه تخصصی فولاد و کانی های فلزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم با حضور این کارگروه نمایشگاه دائمی ساخت داخل قطعات و تجهیزات صنعت فولاد شرق کشور با مساعدت اداره کل صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه افتتاح شد و فضایی پیش آمد که سازندگان بومی در نیشابور بتوانند قطعات و تجهیزات صنعت فولاد را در همه استان با محوریت فولاد خراسان بسازند.

وی گفت: فاز دو تعاونی مسکن فولاد خراسان نیز در دی ماه با حضور همان کارگروه و معاون وزیر افتتاح که این مجموعه با مساحت 40 هزار متر مربع در سه مجتمع ساخته شده است.

اسماعیلی افزود: فولاد خراسان موفق شد تندیس جایزه ملی مدیریت انرژی را که یکی از مباحث مرتبط با جامعه است، نیز دریافت کند.

معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: در 23 بهمن ماه مجموعه کارخانه توسعه فولادسازی شماره دو که تولید ذوب آزمایشی را در دوم بهمن انجام داده بود، ریخته گری آن وارد تولید شد و برای افتتاح رسمی توسط مقامات رسمی کشور این فضا آماده شد؛ هفته گذشته که ریاست جمهور در خراسان بودند هماهنگی ها نیز انجام شد که میزبان ایشان برای افتتاح باشیم.

وی اضافه کرد: اهمیت این پروژه به این دلیل است که حجم سرمایه گذاری توسعه فولاد خراسان بالغ بر 1200 میلیارد تومان در دو پروژه است که طی چند سال فولاد در دست اجرا دارد و 700 میلیارد تومان آن مربوط به فولادسازی شماره دو است که آماده افتتاح بود، اما با توجه به تغییرات پیش آمده در برنامه سفر ریاست جمهور، نیامدند اما قول مساعد دادند که در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده برای افتتاح رسمی خودشان یا معاون اول ایشان حضور یابند.

معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت مجتمع فولاد خراسان عنوان کرد: فولاد خراسان 9 اسفندماه نیز تندیس بلورین جایزه تعالی سازمانی را کسب کند و 12 اسفندماه میزبان مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و ایشان از روند پروژه ها بازدید کردند.

اسماعیلی با بیان این که فولاد خراسان، در حوزه های نمایشگاهی نیز حضور فعال داشته است، اظهار کرد: امیدواریم زیرساخت های لازم را آماده کنیم تا در اسفند ماه سال آتی فولاد خراسان میزبان سمپوزیوم فولاد باشد.

در ادامه ناصر فتحعلیان مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست مجتمع فولاد خراسان، به استقرار سیستم بین المللی مدیریت زیست محیطی 2004، طراحی تکنولوژی، اقداماتی جهت حفظ آن، فضای سبز و سیستم آنلاین اشاره کرد و درباره آن گزارش تشریحی ارائه داد.

احمد همت آبادی، سرپرست فضای سبز مجتمع فولاد خراسان نیز گفت: حوزه فضای سبز مجتمع فولاد خراسان، در 6 فاز فضای سبز خود را تعریف کرده، غالب گونه ها غیرمثمر هستند این 6 فاز در مجموع حدود 263 هکتار فضای سبز دارد.

وی ادامه داد: فولاد خراسان، در استفاده بهینه آب نیز در تمام صنایع فولاد ایران پیشتاز است و بالغ بر 2 و نیم میلیارد تومان هزینه شده تا در این سه سال اخیر در آبیاری 70 درصد و تا پایان سال 96 صد درصد فضای سبز را با سیستم های تحت فشار مدیریت کنیم.

در ادامه به مناسبت هفته منابع طبیعی، استخر ذخیره پساب با حجم 160هزار متر مکعب توسط مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان و مسئولان دیگر کلنگ زنی شد؛ سپس پروژه استخر ذخیره آب و سیستم تحت فشارفاز 5 به پیشنهاد مدیرعامل فولادخرسان توسط اصحاب رسانه افتتاح شد.


همچنین غرس چند اصله نهال توسط معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان و اصحاب رسانه نیز از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا