"برند مشترک" فصل جدید روابط اقتصادی ایران-ارمنستان

وزیر اقتصاد ارمنستان از موافقت با همکاری اقتصادی با ایران در ایجاد برند مشترک خبر داد.

کارن چشمارتیان در حاشیه جلسه امروز اتاق بازرگانی ایران با ابراز موافقت خود در همکاری های مشترک اقتصادی با ایران گفت: تمام برنامه هایی که امروز درباره آن صحبت می شود را پشتیبانی می کنم و در تمام زمینه‌های توسعه موافقم تا با ایران همکاری شود و تاکید دارم که در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به نتیجه‌ای برسیم تا کالاهایی با برند مشترک را در بازار کشورهای منطقه و عضو اتحادیه اوراسیا و دیگر کشورهای منطقه ایران را داشته باشیم.

وزیر اقتصاد ارمنستان هم چنین از دو پروژه زیرساختی در توسعه روابط اقتصادی خبر داد و گفت: عملی شدن پروژه ی اتوبان شمال-جنوب برای توسعه اقتصادی ارمنستان و توسعه روابط اقتصادی ایران-ارمنستان اهمیت خاصی دارد. ساخت راه آهن ارمنستان و اتصال به شبکه خط راه آهن ایران نیز برای دو منظور صورت خواهد گرفت. اول اینکه ارتباط خط راه آهن برقرار شود و دوم آنکه این ارتباط برای جاده ابریشم نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می تواند برای منطقه و هم برای روابط دو جانبه مفید باشد و در توسعه روابط اقتصادی نیز این ارتباط خط راه آهن تاثیرگذار خواهد بود.

وی هم چنین با اشاره به قراردادهای تجارت آزاد ارمنستان درباره عملی شدن همکاری اقتصادی با تولید برند مشترک با ایران گفت: ارمنستان قراردادهای تجارت آزاد با کشورهایی چون اوکراین و مجارستان امضا کرده است با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالت متحده آمریکا روابط اقتصادی خوبی دارد. موافقم تا با تولید و ایجاد برند مشترک با ایران توسعه اقتصادی خوبی را شاهد باشیم. چراکه وظیفه هر دولتی گشودن دروازه های اقتصادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمادگی از سوی ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و همکاری وجود دارد افزود: باید روابط اقتصادی میان ایران و ارمنستان بالاتر از سطح روابط تاریخی-سیاسی و فرهنگی ایران و ارمنستان که از لحاظ تاریخی ببریم و امیدواریم تا دولتها با تمام تلاش و ابتکار عمل بتوانند در امور توسعه زیرساختها، ارتباطات جاده ای که یکی از آنها پروژه جاده شمال-جنوب، پروژه ساخت راه آهن ارمنستان و ایجاد تماس های مستقیم در زمینه ارتباطات و مخابرات که شرط مهمی در روابط اقتصادی و تجاری است به وجود آید تا باعث سهولت کار در میان واحدهای اقتصادی شود.

چشمارتیان در پایان درخصوص مقررات تجاری در ارمنستان گفت: ارمنستان پروژه برای بهسازی مقررات برای تجار در نظر دارد. هم چنین بهسازی مقررات اقتصادی برای ارمنستان از سوی وزارت اقتصاد در حال پیگیری است. ما ساختارهایی در ارمنستان داریم که در صورت بروز هر نوع مشکل برای هر تاجر خارجی پیگیری ها در اسرع وقت صورت گیرد که این امر با ارزیابی سازمان های بین المللی درباره شرایط ارمنستان برای فعالیت اقتصادی در چارچوب مشترک المنافع هر دو طرف قابل مشاهده است. اتاق بازرگانی ارمنستان، اتحادیه تجار ارمنستان و اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان به همراه تمام ساختارهای کمکی در زمینه تجرات در تلاش برای دو برابر ساختن فعالیتها هستند که به نظر می آید در این مدت زمان شاهد نتایج خوبی باشیم.

اظهارات وزیر اقتصاد ارمنستان درباره دو برابر شدن فعالیت تجاری میان ایران-ارمنستان در حالی است که به گفته محسن جلالی پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران حجم مبادلات اقتصادی این دو کشور در آینده از 300 میلیون دلار حجم مبادله اقتصادی که تاکنون صورت گرفته به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا