گزارش روز؛

گروه روی بر مدار رشد قیمتی

گروه روی بر مدار رشد قیمتی

در اواسط بازار و در گروه های فلزی و معدنی، گروه رویی با معاملاتی پرتقاضا مواجه شد تا جایی که نمادهای فاسمین و فرآور صف خرید شدند و در ادامه بازار نمادهای فزرین، کاما، کیمیا، کروی، فسرب و کبافق به جمع صف خریدهای گروه رویی پیوستند.

 

در گروه خودرویی که معاملاتی منفی در جریان بود، صف خرید نماد خموتور و معاملات مثبت نماد خنصیر و خکار و معاملات پرتقاضای نماد خکاوه با توجه به عرضه بلوکی آن نمایان تر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، طی دادوستدهای امروز 1 میلیارد و 494 میلیون و 978 هزار سهم معادل 56.72 درصد شرکت سایپا دیزل از طرف شرکت سایپا اصالتا و به وکالت از شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار به صورت یکجا، نقد و یا اقساط به قیمت پایه هر سهم 200 ریال در نماد خکاوه4 به فروش رسید.

ظاهرا این بلوک توسط کنسرسیومی متشکل از 4 شرکت از خانواده سرمایه گذاری رنا خریداری شده است. در گروه حمل و نقل، نماد حتوکا به دلیل تبدیل حق تقدم ها به سهم در فرایند افزایش سرمایه، همچنان از فشار فروش بالایی برخوردار و با صف فروش مواجه بود در این میان نماد حسینا نیز در درصدهای منفی و سایر هم گروهی ها متعادل تر دنبال شدند.

در گروه لیزینگی نماد ولیز صف فروش، ولصنم متعادل و مثبت و مابقی منفی سپری شدند. در گروه بیمه ای معاملاتی مناسب تر را شاهد بودیم اما نمادهای البرز، آسیا و بپاس با صف فروش و نمادهای دانا، اتکای، اتکام، بساما و کوثر مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. در گروه بانکی و در ادامه توقف طولانی نماد وبصادر، شاهد ادامه صف فروش نمادهای وپست و ونوین و دادوستدهای متعادل سایر هم گروهی ها بودیم. مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، از طراحی الگوی جدیدی در این سازمان خبر داد که بر اساس آن، زمان توقف نمادها بسیار کوتاه تر از گذشته خواهد بود. وی اظهار داشت: اگر ما نمادی را می بندیم، در وهله اول از ناشر درخواست ارائه اطلاعات می کنیم. اگر این اطلاعات اعلام شد نماد باز خواهد شد؛ در غیر این صورت، ما اعلام خواهیم کرد که اطلاعات را خواستیم و ناشر امتناع کرد، آن وقت تصمیم با خود سهامدار خواهد بود که سهمی را بفروشد یا نگه دارد.

در گروه شیمیایی نماد شفارس در حالی مجددا صف خرید بود که مابقی هم گروهی ها اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند تا جایی که نمادهای ساینا، شتوکا، شفن، شپلی، شلعاب، شفارا و شگل یا صف فروش  شدند و یا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند اما در اواخر بازار نماد ساینا با جهش قیمتی، صف خرید شد و نمادهای پارسان، فارس، جم و شپدیس تحت حمایت سهامدار عمده، مثبت به کار خود پایان دادند. به غیر از نماد شبهرن که مثبت بود سایر نمادهای گروه های پالایشگاهی و روانکارها با معاملاتی منفی مواجه بودند همچنین نمادهای شبریز، شپنا و شسپا با صف فروش همراه بودند همچنین نماد شاوان پس از ارائه اطلاعات پیش بینی درآمد که با رشد 27 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی مواجه بود با افت حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در اواسط بازار و در گروه های فلزی و معدنی، گروه رویی با معاملاتی پرتقاضا مواجه شد تا جایی که نمادهای فاسمین و فرآور صف خرید شدند و در ادامه بازار نمادهای فزرین، کاما، کیمیا، کروی، فسرب و کبافق به جمع صف خریدهای گروه رویی پیوستند اما سایر هم گروهی ها منفی به کار خود پایان دادند. همچنین نماد میدکو پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود که با افزایش 40درصدی نسبت به پیش بینی سال 95 و توضیحات تکمیلی مربوطه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

درگروه ساختمانی و سیمانی و علیرغم جو منفی بازار، شروعی متعادل و مثبت اما پایانی منفی را مشاهده کردیم در این بین نماد ثعمرا صف خرید و نمادهای سخاش، سبزوا، سهگمت و وتوس متعادل و مثبت دنبال شدند.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا منفی سپری شدند و تنها نمادهای مبین و بکهنوج متعادل و مثبت و نماد فلامی با ادامه معاملات صف خرید شد. همچنین در شروع بازار نماد بشهاب با توجه به اعلام پیش بینی درآمد سال 96 متوقف شد و نماد وهور پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود 350 ریالی با رشد حدود 4 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

در گروه آی تی که اکثر نمادها کم حجم اما مثبت بودند، نماد آپ صف خرید شد و نماد پرحاشیه مرقام علیرغم افت قیمتی روزهای اخیر همچنان از فشار فروش بالایی برخوردار بود و با جمع آوری مکرر صف فروش مواجه بود. شرکت به پرداخت که هفته گذشته به عنوان پانصد و نهمین شرکت در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شده ، امروز ساعت 16 تا 18 در ساختمان مرکزی بانک ملت معرفی می شود.

در گروه کانی های غیر فلزی در حالی با ادامه صف خرید نماد کمرجان و معاملات مثبت نماد کخاک مواجه شدیم که سایر هم گروهی ها دادوستدهای منفی را تجربه کردند تا جایی که نمادهای کرازی، کتوکا، کفرا و کسرام با صف فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز نماد چکاپا جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام، زمگسا جهت برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، شرکتهای فولاژ و خاذین جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل علیرغم جو منفی بازار و اکثر نمادها، متاثر از معاملات بلوکی و دوطرفه نمادهای اخابر، جم، وغدیر، پارسان و شپدیس تنها با رشد حدود 30 واحدی به ارتفاع 76,315 رسید که در این بین نمادهای شخارک و فملی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا