سرمایه گذاری 1000 میلیاردی در معدن سنگان و اشتغال پایدار برای جوانان منطقه/ سرمایه گذاری پرسودی که سه ساله بازگشت می کند

سرمایه گذاری 1000 میلیاردی در معدن سنگان و اشتغال پایدار برای جوانان منطقه/ سرمایه گذاری پرسودی که سه ساله بازگشت می کند

دنیای معدن -معدن سنگان که با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری پارسیان صورت گرفته به روند تولید سنگ از معدن نیز پایداری شغل برای جوانان منطقه و میزان سرمایه گذاری در این معدن پرداخته ایم.

معدن سنگان و تأسیس کارخانه کنسانتره و تبدیل آن به گندله از یکی از معادن سنگ آهن در شرق کشور با همت جمعی از جوانان و مهندسان با غیرت ایرانی و با بهره مندی از نیرو و توان ملی با سرمایه گذاری بانک پارسیان در قالب شرکت سرمایه گذاری پارسیان و شرکت اوپال پارسیان سنگان از جمله پروژه های عظیم ملی است که در قالب اقتصاد مقاومتی قابل ارزیابی است.
بهره برداری درست از معادن کشور نظیر سنگ آهن و جلوگیری از خام فروشی معادن، یکی از اهداف عالی کشور است که سالیان سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است. بر این اساس، سیر پروژه بهره برداری از سنگ آهن ابتدا از مرحله انفجار در معدن و استحصال سنگ از دل کوه آغاز شده، سپس در مرحله کارخانه کنسانتره ، سنگ آهن تبدیل به کنسانتره می شود، بعد از آن با تاسیس کارخانه گندله، از کنسانتره، گندله ساخته شده، بعد این محصول قابلیت استفاده در مرحله تولید آهن اسفنجی داشته که در نهایت محصول نهایی در مرحله تولید فولاد استفاده می شود. بدین ترتیب واضح است که صادر کردن سنگ اهن خام کمتر ارزشی برای کشور نداشته و بالعکس، راه اندازی و سپس صادر نمودن هریک از مسیرهای کنسانتره، گندله ، آهن اسفنجی یا فولاد، به مراتب ارزش افزوده بیشتری برای کشور به ارمغان خواهد آورد.
طرح عظیم و افتخار آفرینی که می تواند اشتغال زایی فراوانی در منطقه سنگان خراسان رضوی پدید آورده و ارز آوری گسترده ای برای کشور داشته باشد. ضمن آنکه صادرات این محصول مهم و استراتژیک علاوه بر این می تواند بر باور «ما می توانیم» جوانان ایران اسلامی اعم از مهندسان و کارفرمایان و کارگران ایرانی صحه نهاده و این مهم را به اثبات برساند که تکیه بر توان داخلی و ملی و اعتماد به استعداد ایرانی خواهد توانست قله های بزرگ پیش روی ملت را فتح نماید.
در همین زمینه برای آشنایی با روند تولید کنسانتره و طراحی و ساخت کارخانه گندله سازی و نیز انعکاس عملکرد جوانان ایرانی در خودکفایی این کارخانه و بی نیازی از واردات کالاهای اولیه صنعتی در این مجموعه عظیم و سترگ در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر آن شدیم تا با گزارش از نزدیک در این کارخانه، بخشی از تلاش صنعتگران، کارگران و مهندسان ایرانی را بازگو نمائیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا