5000 ثبت‌نام برای فروش خودرو در یک روز / فیلم

5000 ثبت‌نام برای فروش خودرو در یک روز / فیلم

طرح فروش خودروهای داخلی با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی از صبح امروز (دوشنبه) 18 آبان آغاز شد؛ طرحی که قرار بود زمان ...

طرح فروش خودروهای داخلی با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی از صبح امروز (دوشنبه) 18 آبان آغاز شد؛ طرحی که قرار بود زمان بازپرداخت تسهیلات را تا سقف هفت سال در نظر بگیرد اما با اعطای اختیار به خودروسازها برای تعیین این مدت‌زمان، ظاهراً در مرز 48 ماه (چهار سال) باقی ماند.

با این حال، تصاویر منتشر شده از برخی نمایندگی‌های ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد که مشتریان این طرح، کم نیستند.

در همین راستا، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تا ساعت 13:30 امروز (دوشنبه) بیش از 5000 ثبت‌نام برای فروش خودرو انجام شده است.

وی که در حاشیه بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشست خبری تبیین طرح خرید کالای ایرانی سخن می‌گفت، زمان تحویل خودروهای فروخته‌شده از طریق طرح تسهیلات تسریع در رونق اقتصادی را «فوری» عنوان کرد: «قرار‌ شده تحویل خودرو ظرف مدت یک هفته پس از انعقاد قرار‌داد انجام شود». البته مراجعه به نمایندگی‌های دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد که قرار است این خودروها ظرف 30 تا 45 روز تحویل داده شود.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، سند این خودروها تا زمانی که پرداخت اقساط تمام نشود، به نام مشتری زده نخواهد شد و اگر کسی می‌خواهد خودروی خود را بفروشد، باید کل مبلغ اقساط را تسویه کند.

از دیگر سو، طبق بخشنامه‌های قبلی قرار بود دریافت این تسهیلات با چک یا سفته امکان‌پذیر باشد اما گویا خودروسازان زیر بار این بند نیز نرفته‌اند و در اطلاعیه‌های خود تصریح کرده‌اند که این تسهیلات تنها با استفاده از چک قابل استفاده است و شخص متقاضی (صاحب چک) نباید سابقه برگشت چک داشته باشد.

به هر حال، میزان ثبت‌نام‌ها، بر اساس آمار رسمی اعلام شده، نشان می‌دهد که استقبال از این طرح قاعدتاً باید روز خوشی را برای خودروسازان رقم زده باشد. اگر آغاز طرح را ساعت 8 صبح در نظر بگیریم، طبق آمار رسمی، ظرف 5 ساعت و نیم، 5000 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این یعنی خودروسازان در مجموع در هر دقیقه بیش از 15 خودرو فروخته‌اند.

فیلم زیر، روایت تصویری ایسنا از حال و هوای ساعات اولیه اجرای طرح جدید فروش خودرو در نمایندگی‌های سایپا و ایران‌خودرو است.
 




چه کسانی از این طرح ناراضی بودند :


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا