رویترز:

قیمت جهانی طلا نزدیک کف سه ماهه

قیمت جهانی طلا نزدیک کف سه ماهه

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی روز دوشنبه به کف سه ماهه نزدیک شد، زیرا افزایش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ماه اکتبر (9 مهر الی 9 آبان) موجب تقویت گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در این کشور در سال جاری میلادی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از این خبرگزاری ، بر اساس آماری که جمعه گذشته منتشر شد، اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ماه اکتبر 271 هزار واحد بالا رفت و بیشترین افزایش خود در 10 ماه گذشته تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری آمریکا در ماه اکتبر به پنج درصد کاهش یافت که کمترین نرخ بیکاری این کشور در 7.5 سال گذشته است.
بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب گرانتر شدن دلار و ارزانتر شدن طلا می شود و علاوه بر این، با پیشرفت اقتصاد این کشور، احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا بیشتر شده و روی تقاضای طلا تاثیر منفی می گذارد، زیرا مردم ترجیح می دهند به جای خرید طلا که یک کالای بدون بهره است، روی دارایی هایی سرمایه گذاری کنند که بهره بالاتری دارند.
بانک مرکزی آمریکا سال ها است که با هدف تقویت اقتصاد این کشور، نرخ بهره را نزدیک صفر نگه داشته است. در صورت افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، این نخستین بار در 10 سال گذشته خواهد بود که این بانک نرخ بهره را افزایش می دهد.
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 6:39 روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.5 درصد افزایش یافت و به 1093.51 دلار در هر اونس رسید که فاصله چندانی با 1084.90 دلار در هر اونس یا کف قیمت سه ماهه ندارد.
تحلیلگران ضمن ابراز بدبینی به افزایش قیمت طلا، پیش بینی کرده اند که قیمت فلز زرد احتمالا به یک هزار و 44 دلار در هر اونس یا کمترین قیمتی که بازار از فوریه 2010 تجربه کرده است، کاهش خواهد یافت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا