افزایش بهای اونس در بازارهای بین المللی؛

چشم انداز افزایش نرخ بهره آمریکا مانع بزرگ رشد طلا

چشم انداز افزایش نرخ بهره آمریکا مانع بزرگ رشد طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز (چهارشنبه) در حالی با افزایش نسبی روبرو شده که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع بزرگی برای رشد بیشتر قیمت این فلز زرد به شمار می رود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا گرچه امروز با افزایش نسبی روبرو شده، ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطخ در ۴ هفته اخیر تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده است. البته به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی درباره نرخ تورم و اوضاع اشتغال و بیکاری در ماه فو ریه تاثیر زیادی بر نتایج نشست فدرال رزرو خواهد داشت.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال از سوی وزارت کار آمریکا هستند. جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اوآنادا تاکید کرد: رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی موجب شده تا قیمت جهانی طلا امروز بار دیگر با افزایش روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۱۶ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته به کمتر از ۱۲۱۳ دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا در ۴ هفته اخیر به شمار می رود.

جیانگ شو تحلیلگر ارشد موسسه شاندونگ گلد نیز تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۱۰ تا ۱۲۲۰ دلار در نوسان خواهد بود. انتشار آمارهای بیکاری و اشتغال آمریکا در روز جمعه عامل مهمی است که می تواند مسیر قیمت طلا را مشخص کند.

وی افزود: اگر آمارهای اشتغال آمریکا مثبت و فراتر از انتظارات کارشناسان اقتصادی باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار در هر اونس برسد.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی گفت: سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۱۳ تا ۱۲۱۰ دلار است و اگر این سطح حفظ شود قیمت طلا تا ۱۲۱۹ و ۱۲۲۳ دلار افزایش خواهد یافت.

قیمت هر اونس نقره نیز امروز بدون تغییر چندانی روبرو شد و به ۱۷.۴۸ دلار رسیده است.به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور قرار خواهد داشت.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا