گزارش روز؛

مثبت بودن گروه خودرویی و تعادل در سایر گروه ها

مثبت بودن گروه خودرویی و تعادل در سایر گروه ها

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای خساپا و وغدیر با رشد حدود 10 واحدی به ارتفاع 76,800 رسید که در این بین نمادهای شتران و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.


در اوایل بازار افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه غذایی را نظاره گر شدیم به طوری که نمادهای غشان، غدیس، غشهد و غفارس صف خرید را نیز تجربه کردند. در گروه آی تی که اکثرا منفی بودند نماد مرقام و اپرداز از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بودند و صف فروش شدند اما نمادهای آپ و سیستم متعال و مثبت پیگیری شدند. در پایان معاملات نماد وسپه، وتوسم جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی، و قشرین جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه خودرویی شروعی با گرایشی مثبت داشت در این بین ادامه صف خرید نماد خموتور قابل توجه بود اما در اواخر بازار و با جهش قیمت نماد خساپا (که لحظاتی صف خرید را نیز تجربه کرد) شاهد افزایش تقاضا و مثبت شدن اکثر نمادهای این گروه و تعادل در سایر گروه ها بودیم.

در گروه حمل و نقل که اکثرا شروعی مثبت داشتند، نماد حفارس صف خرید و نماد حتوکا پرتقاضا تر از هم گروهی ها شروع شدند اما در ادامه بازار با افزایش عرضه های ناشی از تبدیل حق تقدم ها به سهم، نماد حتوکا در کنار نماد حسینا با صف فروش به کار خود پایان داد.

در خبرها آمده بود تمام خودروسازانی که محصولات آنها در یک‌سال گذشته با عمق ساخت کمتر از ۲۰درصد به بازار عرضه شده است، باید مابه‌تفاوت تعرفه واردات قطعات «سی‌کی‌دی» و «سی‌بی‌یو» را به دولت پرداخت کنند.

درگروه لیزینگی نمادهای ولبهمن و ولساپا متعادل، نماد ولیز با صف فروش و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند. در گروه سرمایه گزاری که اکثرا متعادل و منفی بودند نماد ونیکی همچنان صف فروش، نماد وصنا صف خرید، نمادهای وساپا، وتوصا و وسپه مثبت و نماد گوهران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 200 ریالی متعادل و سرمایه گذاری رنا با رشد حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

گروه بانکی نمادهای وتجارت و وبملت در حالی در کنار نماد وپست صف فروش بودند که نماد وبصادر همچنان متوقف، نماد وخاور صف خرید و نماد حکمت مثبت دنبال شد.

گروه های شیمیایی و روانکارها در ادامه غیبت اکثر پالایشگاهی ها، با صف فروش سنگین نماد شتران، صف خرید نمادهای شتوکا و شفارس، معاملات مثبت نمادهای شرانل، شپارس و شخارک، بازگشایی متعادل نماد شپنا و دادوستدهای متعادل و منفی سایر هم گروهی ها مواجه بودند.

شرکت پلی اکریل ایران براساس آمار تولید و فروش بهمن ماه امسال، 860 تن الیاف و نوار پلی استر به فروش رسانده و از این محل حدود 3.5 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. به این ترتیب کل فروش شرکت از ابتدای سال تا آخر بهمن از محل فروش این محصول به حدود 4 میلیارد تومان رسید . لازم به ذکر است که این محصول بالغ بر 96 درصد فروش شرکت را تشکیل می دهد.

گروه های فلزی و معدنی که به دلیل افت قیمت های جهانی فلزات پایه در بازارهای بین المللی، معاملاتی منفی را سپری کردند، ادامه رشد قیمتی نمادهای فنوال، فخوز و کیمیا و صف خرید نمادهای زنگان، فجر و فباهنر چشم نوازی می کرد همچنین در ادامه بازار و با افزایش عرضه ها نمادهای فولاژ، فزرین، فسرب، فرآور، فاسمین و کبافق صف فروش شدند در اواخر بازار نیز شرکت صنایع مس شهید باهنر با تعدیل مثبت 60 درصدی نسبت به گزارش قبلی 485  ریال سود برای سال 95 اعلام کرد و صف خرید شد.

گروه های ساختمانی و سیمانی معاملاتی اکثرا منفی داشتند در این بین نماد کرمان صف خرید و نمادهای ثاباد، ثاژن، سهگمت، سخاش و سبزوا مثبت بودند و نماد ثعمرا پس از ارائه اطلاعات پیش بینی درآمد و توضیحات تکمیلی که با کاهش 44 درصد سود نسبت به پیش بینی سال گذشته مواجه بود با افت حدود 8.8 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت اما در اواخر بازار با افزایش تقاضا و نوسانات مثبتی همراه شد.

عبدالرضا شیخان رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از بازگشت تخفیف به بازار سیمان و تعویق افزایش قیمت این محصول معدنی خبر داد. وی گفت: با وجود اینکه در مقطعی به طور امیدوارکننده تخفیف‌ها در عرضه سیمان توسط کارخانه‌ها حذف شده بود اما مجددا با وضعیتی که در زمستان به وجود آمد و رکود ساخت و ساز موجب کاهش تقاضا شد، کارخانه‌ها از بهمن‌ماه تخفیفات را به این محصول بازگرداندند.

در اواسط بازارافزایش تقاضا در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته محسوس بود به طوری که اکثرا نوسانات مثبتی را تجربه کردند در این میان نمادهای تکشا و فلامی، صف خرید و نمادهای لابسا، رمپنا، مبین، لسرما، بکام، فاذر، تمحرکه و لخزر با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها مواجه بودند.

در گروه کانی های غیر فلزی با انتشار خبر پرداخت ۷,۶ میلیون یورو تسهیلات به شرکت شیشه رازی، شاهد جهش قیمتی و صف خرید این نماد شدیم این در حالی بود که نماد کمرجان همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه داد و سایر هم گروهی ها منفی دنبال شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا