خبرهای خوش وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت به مردم

خبرهای خوش وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت به مردم

وزیر اقتصاد از دریافت سالانه سود سهام عدالت در اواخر سال ۹۶ و دو برابر شدن ارزش سهام عدالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، علی طیب‌نیا در آئین رونمایی سامانه ساماندهی طرح سهام عدالت گفت: این جلسه به منزله سنددار کردن و به رسمیت شناختن حقوق مالکیت ۵۰ میلیون نفری در بنگاه‌های اقتصادی کشور است که نشانه‌ای از اهتمام به گسترش عدالت و بهبود زندگی طبقات کم‌درآمد به شمار می‌رود.

وی افزود: از برنامه بسیار مهمی که عملیاتی شده، انجام مجموعه اقداماتی است که این امکان را فراهم می‌کند که از سال آینده سود سهام مشمولان به حساب آنها واریز شود،سال ۹۴، سال پایانی از دوره ۱۰ ساله‌ای است که باید طی آن سود سهام ۶۰ شرکت موجود در سبد سهام عدالت بابت اقساط آن به خزانه دولت واریز می‌شد چرا که بابت اختصاص سهام این شرکت‌ها به مشمولان طرح سهام عدالت در این ۱۰ سال هیچ وجهی از آنها دریافت نشده و سود سهام این شرکت‌ها به خزانه واریز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان سال گذشته حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود به خزانه واریز شده و چیزی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان هم باید برای سال جاری واریز شود که در مجموع بابت اقساط سهام واگذار شده دولت در این شرکت‌ها ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. همچنین با پایان این دوره ۱۰ ساله، از این پس باید سود سهام این شرکت‌ها به سهامداران آنها یعنی مشمولان سهام عدالت پرداخت شود که در سال ۹۵، این سود دیگر به حساب خزانه واریز نخواهد شد،در سال ۹۶ و بعد از برگزاری مجامع این شرکت‌ها، سود لازم محاسبه و به سهامداران پرداخت خواهد شد.

طیب‌نیا بیان کرد: اکنون سامانه اطلاعات به روز شده سهام عدالت آماده ارائه خدمت به خانواده ۵۰ میلیونی مشمول است. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که هر یک از مشمولان بدون مراجعه حضوری و از هر کجا که دسترسی به اینترنت داشته باشند با درج مشخصات می‌توانند از آخرین وضعیت سهام اطلاع یابند به نحوی که این سامانه صورت وضعیتی از دارایی مشمولان در سهام عدالت به آنها می‌دهد که در آن مشخص شده ارزش اولیه سهام هر یک از مشمولان چقدر بوده و چقدر اقساط بابت آن طی ۱۰ سال اخیر پرداخت شده است.

وی افزود: برای آن گروه از خانواده بزرگ سهامداران عدالت که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی و یا جزو روستائیان سرپرست خانوار غیرشاغل بوده‌اند، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده که اقساط پرداختی معادل ارزش اولیه سهام آنها است و از این پس مشمولان می‌توانند تمام سهام این دارایی را دریافت، مالک کل سهام شده و هم سود سهام را دریافت کنند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: به مابقی مشمولان فرصت خواهد داد تا در صورت تمایل مابقی سهام را به صورت نقد و یا اقساطی دریافت کرده و از سود آن نیز برخوردار شوند اما اگر تمایل نداشته باشند، می‌توانند با ارزش دارایی که چیزی حدود دو برابر ارزش اولیه آن است، سود دریافت کنند. بنابراین اولین خبر خوب برای مشمولان آن است که با اقدام بزرگ دولت، آنهایی که جامعه ۵۰ میلیونی هستند، پس از ۱۰ سال برای اولین بار طعم شیرین سهامداری را خواهند چشید و از اواخر سال ۹۶ نیز می‌توانند سالانه سود سهام عدالت را به عنوان بخشی از سرمایه خود دریافت کنند.

طیب‌نیا ادامه داد: دومین خبر خوب این است که ارزش سهام اولیه واگذار شده، برای آنها طی این ۱۰ سال رشد داشته و به حدود دو برابر رسیده، بنابراین هم ارزش دارایی مردم افزایش یافته و هم متناسب با این افزایشی که داشته، سود هم دریافت خواهد شد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا