اسکناس 1000 تومانی نو عرضه نخواهد شد

اسکناس 1000 تومانی نو عرضه نخواهد شد

شعب منتخب بانک ها درحالی امسال به توزیع اسکناس نو خواهند پرداخت که تنها اسکناس 2 و 5 هزار تومانی را به مردم متقاضی ...

شعب منتخب بانک ها درحالی امسال به توزیع اسکناس نو خواهند پرداخت که تنها اسکناس 2 و 5 هزار تومانی را به مردم متقاضی تحویل می دهند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، توزیع اسکناس نو از 22 تا 26 اسفند ماه سال جاری در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، ملت، سپه، اقتصاد نوین، سینا، پست بانک و پارسیان در استان تهران آغاز خواهد شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در بانک مرکزی، تغییری در سال جاری برای توزیع اسکناس نو در بانک ها نسبت به سال های قبل مشاهده می شود.

در سال جاری بانک های منتخب به متقاضیان اسکناس نو، یکصد برگ اسکناس 20.000 ریالی و یکصد برگ اسکناس 50.000 ریالی می دهند درحالی که در سال های قبل اسکناس هزار تومانی هم در زمان توزیع اسکناس نو در بانک ها وجود داشت.

بانک مرکزی در توضیح چرایی عدم وجود اسکناس هزار تومانی در زمان توزیع اسکناس نو در شعب منتخب این استدلال را مطرح کرده که براساس تجربه سال های قبل اسکناس هایی که بیشترین درخواست را داشتند در باجه های بانکی طی سال جاری توزیع خواهیم کرد.

ظاهرا اسکناس هزار تومانی در استان تهران خواهان چندانی نداشته و از همین رو بانک مرکزی تصمیم به حذف آن از فهرست توزیع اسکناس نو در سال جاری گرفته است.

البته مراجعه خبرنگار ما به شعب منتخب بانکی در سال های گذشته حکایت از تمام شدن زودتر از موعد اسکناس های 2 هزار تومانی در باجه ها بود؛ برهمین اساس هم امسال بانک مرکزی تصمیم گرفته سهم اسکناس های 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی نو را در بانک ها افزایش دهد.

آن گروه از مردمی که مایل به دریافت اسکناس های 10 هزار تومانی نو هم هستند می توانند از دستگاه های خودپرداز و شعب بانک ها نیاز خود را تأمین کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا