مجتمع فولاد بافق قصد شروع صادرات میلگرد را دارد

مجتمع فولاد بافق قصد شروع صادرات میلگرد را دارد

مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافـق (B-MISCO) قصد ورود به بخش صادرات را دارد. با توجه به تقاضای ناکافی بازار داخلی این مجتمع هدف خود را بر روی مشتریان خارجی متمرکز کرده است.

 

به نقل از متال اکسپرت، یکی دیگر از تولید کنندگان فولاد ایران، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافـق (B-MISCO) قصد ورود به بخش صادرات را دارد. با توجه به تقاضای ناکافی بازار داخلی این مجتمع هدف خود را بر روی مشتریان خارجی متمرکز کرده است.
بی میسکو فعالیت خود در زمینه تولید میلگرد با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال را طی دو ماه گذشته آغاز نموده است. با در نظرگرفتن این موضوع و با وجود تقاضای محصول نسبت به ساخت وساز داخلی، تولیدکنندگان محصولات فولادی بیشتر تمایل به عرضه در خارج از ایران را دارند. با توجه به قیمت اسف بار داخلی، تولیدکنندگان مجبور به تکیه بیشتر بر صادرات محصول خود داشته اند. عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به متال اکسپرت گفته، آنها خط تولید خود را راه اندازی کرده و هم اکنون به دنبال برنامه ریزی برای صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی را دارند تا فروش در بازار داخلی.
این مجتمع در نظر دارد تا اولین محموله میلگرد خود را برای صادرات تا پایان سال ایرانی (تا بیستم مارچ ۲۰۱۷) را راهی بازارهای خارجی کند. عراق، عمان و افغانستان در میان مقاصد بالقوه هستند، طی گزارش متال اکسپرت هنوز گزارشی در مورد جزئیات این محموله در دسترس نیست.
شايان ذكر است بی میسکو در استان یزد قرار دارد که بصورت کارخانه فولاد یکپارچه طراحی گردیده است. که علاوه بر تولید میلگرد شامل بخش گندله سازی با ظرفیت ۵ میلیون تن در سال، بخش ذوب و احیا با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال برای هر کدام در دست راه اندازی میباشد. هم اکنون این مجتمع در حال خریداری شمش از بازار داخلی می باشد. که این پروژه بصورت EAF در حال راه اندازی است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا